plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

رشد دوبرابری سرمایه گذاری‌ در مناطق آزاد و ویژه

وزیرامور اقتصادی و دارایی از رشد دو برابری سرمایه گذاری در مناطق تجاری آزاد خبر داد.
رشد دوبرابری سرمایه گذاری‌ در مناطق آزاد و ویژه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، سید احسان خاندوزی در مراسم معرفی بسته‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه از پیشنهاد شهردار مشهد مبنی بر مرکز ارائه خدمات سرمایه گذاری مستقر در این شهر به عنوان نقطه کانونی استقبال کرد.
خاندوزی در خصوص اصلاح ساختاری مناطق آزاد بر حذف بروکراسی در مناطق تاکید کرد و گفت: باید فرآیندهای اداری و روند کسب موافقت‌ها در مناطق آزاد تسهیل شود.
وی همچنین افزود: لازم است مدیران مناطق آزاد از قید و بندهای مدیران مراکز رهایی یابند تا پروژه‌ها ماه‌ها و سال‌ها به تعویق نیافتد.
سخنگوی اقتصادی دولت در این خصوص خاطر نشان کرد: علی رغم داشتن قانون و مصوبه هیأت وزیران هنوز هم مناطق آزاد در حوزه اجرا با مشکل مواجه هستند. لذا باید در برنامه هفتم توسعه زنجیر را از قیود مناطق باز کنند.
خاندوزی افزود: امروز سامانه‌های اطلاعات اقتصادی مناطق آزاد به سامانه‌های ملی متصل شده لذا دیگر ضعف نظارت که منجر به کج‌کاری شود وجود ندارد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند به توسعه محلی و اجتماعی با رویکرد متناسب با ارزش‌های اجتماعی ایرانی در قالب یک بسته نسبت به کارنامه دولت‌های گذشته به حساب بیاید.
امضای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در چهار روز
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز در این مراسم گفت: درحال حاضر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در حال نزدیک شدن به نقش خویش بر اساس نظریه اقتصاد مقاومتی هستند.
حجت الله عبدالملکی افزود: امروز در طول عملکرد دولت سیزدهم، دیگر نقدی نسبت به کج کارکردی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نداریم. در این دوره سرعت سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رشد طرح‌های عمرانی دو برابر شده است.
عبدالملکی در ادامه خاطر نشان ساخت: آورده اصلی ما در دومین نمایشگاه بسته‌ها و توانمندی‌های اقتصادی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۲۰۰ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه بوده است که نسبت به نمایشگاه قبلی در تهران چهار برابر و بسته‌ها نیز دو برابرشده است.
وی تصریح کرد: بدنبال اطلاع رسانی‌های بیشتر، تمایل سرمایه گذاران برای بسته‌ها افزایش پیدا می‌کند. علاوه براین در کنار جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، این مناطق طی شرکت در نمایشگاه‌ها بخاطر حضور در کنار یکدیگر اقدام به کار شبکه ای می‌نمایند و این هماهنگی روز به روز بیشتر می‌شود.
مشاور رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در این مراسم تاکید کرد: دکتر خاندوزی قبل از سمت وزارت اقتصادی سال‌ها در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پژوهش و مطالعات زیادی را در حوزه مناطق آزاد در کارنامه خود داشته است و درحال حاضر نیز متولی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و طی مدت وزارت به رفع مسائل و مشکلات مناطق اهتمام جدی داشته است.
استاندار مشهد در اختتامیه دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه گذاری و توانمندی‌های مناطق آزادو ویژه اقتصادی عنوان کرد:
مشهد متولی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی
شهردار مشهد گفت: مشهد می‌تواند متولی برگزاری نمایشگاه‌های خارجی ایران در قاهره، ریاض، بیروت و سایر نمایشگاه‌های خارجی باشد.
محمدرضا قلندر شریف افزود: تصمیم داریم در جهت فرصتهای استانی درگاه واحدی برای سرمایه گذاری ایجاد کنیم تا حوزه‌های مختلف دولتی با حضور در کنار هم با سرمایه گذاران ارتباط برقرار کرده و سرمایه آنها را جذب کنند.
قلندر شریف گفت: این گونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی است برای ارزیابی توانمندی‌هایی که می‌تواند در حوزه‌های مختلف باعث رونق اقتصادی شود.
در پایان این مراسم برترین‌های نمایشگاه نیز معرفی شدند؛ غرفه برتر در بخش سرمایه گذاری درمیان مناطق آزاد، منطقه آزاد کیش و در میان مناطق ویژه اقتصادی نیز منطقه ویژه اقتصادی پارسیان انتخاب شدند.
در بخش غرفه‌های برتر حوزه رسانه نیز درمیان مناطق آزاد هفتگانه؛ منطقه آزاد انزلی، درمیان مناطق ویژه اقتصادی، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان و درمیان مناطق آزاد جدید هم منطقه آزاد اینچه برون انتخاب و هدایای خود را از دست وزیر اقتصاد و دیگر میهمانان حاضر دریافت کردند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.fbzurhba0iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما