plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳

دولت دست در جیب سهامداران کرده است

نوید رجایی گفت:دولت به صورت علنی دست در جیب سهامداران کرده و با افزایش هزینه‌ها و بالا بردن نرخ خوراک سودآوری صنایع مختلف را به بدترین شکل ممکن پایین آورده است.
دولت دست در جیب سهامداران کرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، نوید رجایی کارشناس و فعال اقتصادی درباره ریزش دلار در دو هفته اخیر به مهر گفت: اگر نگاهی به اقتصاد ایران داشته باشیم دهه‌ها است که با تورم مواجه هستیم و علت اصلی آن تحریم‌ها و فعالیت‌های نادرست اقتصادی است. پولی که ما از منابع به دست می‌آوریم جایی که صرف توسعه کنیم تنها به چشم خرج کردن به آن نگاه می‌کنیم.
نوید رجایی افزود: در زمان ترامپ محدودیت‌های شدیدی وضع شده بود که امکان صادرات را از ما گرفته بود اما زمان باید اگر چه ما تحریم هستیم اما دیگر آن محدودیت‌ها مانند قبل وجود ندارد و امکان فروش نفت راحت تر است. دولت نیز با کسری بودجه مواجه است و در نتیجه دلارهای وارداتی مرهمی بر روی زخم می‌شود.
این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: نکته دوم این است که دولت به صورت علنی دست در جیب سهامداران کرده و با افزایش هزینه‌ها و بالا بردن نرخ خوراک سودآوری صنایع مختلف را به بدترین شکل ممکن پایین آورده است این وضعیت اگر چه برای دولت در کوتاه مدت خوب است اما عواقب بسیار بدی بر روی بازار سرمایه خواهد داشت و در بلند مدت خودش را نشان می‌دهد همچنین سیاست‌های انقباضی دولت مانند نرخ بهره بالا نیز از عواملی است که باعث شده تا ترمز بازارها مانند دلار و طلا کشیده شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.payct1a5pbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما