plusresetminus
مدیر کل دفتر توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: در بازه زمانی اول خرداد تا دهم تیر ماه با توجه به تعداد جویندگان ثبت نام شده و فرصت های شغلی ثبت شده, زمینه اشتغال و به کارگماری ۲۲۰۰ نفر از بیکاران در سامانه جستجوی شغلی فراهم شده است.
جذب ۲۲۰۰ نفر از طریق سامانه جستجوی شغلی/ مجوز کاریابی های داخلی ۱۰ روزه صادر می‌شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، امید ملک، مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی  در گفت وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت و عملکرد سامانه جدید جستجوی شغل و استقبال از این سامانه گفت: با عنایت به لزوم هوشمندسازی فرآیندهای مرتبط با خدمات کاریابی و بهبود ارائه خدمات مشاوره و هدایت شغلی به کارجویان و کارفرمایان و نیز ایجاد شفافیت در بازار کار کشور و در راستای رفع دغدغه‌های مدیران دفاتر کاریابی، سامانه جستجوی شغل با هدف کاهش هزینه های جستجوی شغلی، اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، رضایت مندی مخاطبان در سال گذشته مورد بازبینی و طراحی مجدد قرار گرفت.
وی درباره قابلیت های جدید سامانه جستجوی شغل بیان کرد: در حال حاضر اطلاعات مربوط به سوابق شغلی، مهارتی، تحصیلی ، کارجویان قابل صحت سنجی می باشد. به عبارت دیگر سامانه جستجوی شغل تنها نقشmarket place را ایفا می نماید و دخل و تصرفی در فعالیت کاریابی ایجاد نکرده بلکه با انجام اقدامات ذیل برای کاریابی ها بازارسازی هم شده است.
ملک گفت: اتصال به وب سرویس‌های متعدد جهت افزایش اطمینان داده‌ها و صحت سنجی اطلاعات ثبت شده از سوی متقاضیان،امکان ثبت نام رایگان و دسترسی سریع به فرصت های شغلی سامانه توسط جویندگان کار،امکان دریافت رزومه شغلی برای متقاضیان جویای کار،تطبیق فرصت‌ها و درخواست‌های شغلی با مکانیزم‌های هوشمندسازی سامانه بوده است. 
 مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی افزود: در همین ارتباط و در بازه زمانی اول خرداد تا دهم تیرماه حدوداً تعداد 26 هزار نفر از جویندگان کار در سامانه جستجوی شغل ثبت نام نموده و تعداد 40 هزار فرصت شغلی نیز توسط کارفرمایان و دفاتر کاریابی در سامانه درج گردیده و زمینه اشتغال و بکارگماری تعداد 2200 نفر از بیکاران در واحدهای پذیرنده نیروی کار فراهم گردیده است که با استفاده  کامل همه کاریابی ها از سامانه جستجوی شغل شاهد افزایش چشمگیری در آمار تعداد بکارگمارشدگان خواهیم بود.
 وی در ادامه به  نقش  کاریابی ها در اشتغال افراد اشاره کرد و گفت: کاریابی ها همواره به عنوان یکی از ابزارهای مهم شناخت و تنظیم بازار کار به حساب می آیند و به عنوان حلقه واسط بین عرضه و تقاضای نیروی کار،  نقش به سزایی در کاهش نرخ بیکاری ایفاء می نمایند. همچنین با اطلاعاتی که راجع به وضعیت عرضه و تقاضای بازار کار ارایه می دهند فرایند سیاست‌گذاری و برنامه ریزی در خصوص بازار کار را بهبود می بخشند. کاریابی ها با توجه به اشرافشان به بازار کار می توانند به افراد در تصمیم گیری در خصوص رشته تحصیلی و به دنبال آن انتخاب شغل کمک نمایند.
ملک بیان کرد: به همین دلیل دفاتر کاریابی در افزایش بهره وری نیروی کار می توانند سهم عمده ای داشته باشند. کاریابی نه به عنوان رشته شغلی و فعالیت اقتصادی، بلکه به عنوان هدایت کننده سرمایه های انسانی به سوی توسعه و پیشرفت کشور به شمار می آید.
وی اظهار داشت:در جهت تسهیل شرایط صدور مجوز کاریابی‌ها، اقداماتی مانند انجام هماهنگی های لازم جهت جایگزینی نظارت پسینی به جای نظارت پیشینی(تعیین صلاحیت فردی)، صدور بخشنامه و انجام اقدامات لازم جهت 10 روزه نمودن صدور مجوز کاریابی های داخلی،حذف محدودیت مکانی و جغرافیایی برای صدور مجوز فعالیت درحوزه کاریابی، حذف شروط غیرضروری و سخت از شرایط متقاضیان ایجاد کاریابی غیردولتی از جمله کاهش سن از 30 به 25 سال، داشتن 5 سال سابقه کار و اخذ گواهی آموزشی از مراکز معتبرصورت گرفته است. 
  مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: بر اساس آمار و اطلاعات به دست آمده از سامانه صدور مجوز دفاتر کاریابی غیردولتی در حال حاضر حدود 1400 دفتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی فعال بوده که نشانگر افزایش حدود 40 درصدی میزان صدور مجوز دفتر مشاوره شغلی در سطح کشور به نسبت قبل از راه اندازی سامانه مذکور( تعداد 1000 کاریابی) می باشد.
*ثبت نام در سامانه جستجوی شغلی رایگان است
به گزارش تسنیم، محمود کریمی بیرانوند, معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در  مراسم رونمایی از سامانه جست وجوی شغل از صدور 9200 معرفی نامه از طریق سامانه جست وجوی شغل طی یک ماه گذشته خبر داد و اعلام کرد که از این طریق 2732نفر جذب بازار کار شده اند.
وی افزود: این سامانه پیش از این رونمایی شده بود و اکنون مدل ارتقا یافته آن رونمایی می‌شود. در دولت گذشته سامانه‌ای طراحی شده بود که بعد از رونمایی به مشکلات بسیار زیادی برخورد کرد که در دوره جدید با همکاری تیم فنی صندوق کارآفرینی امید این سامانه راه اندازی و امروز رونمایی شد.
بیرانوند با بیان اینکه اولین مساله و دغدغه همیشگی بازار کار موضوع اطلاعات است، افزود: وزارت کار به عنوان نهاد ناظر و سیاست‌گذار باید حضور داشته باشد و فضا را مدیریت کند.با راه‌اندازی این سامانه هوشمندسازی خدمات کاریابی‌ها در هدایت نیروی کار نیز صورت گرفته است.
کریمی بیرانوند با اشاره به هوشمند شدن فرایند کاریابی‌ها گفت: خوشبختانه در این دوره فرایند کاریابی‌ها هوشمند شد تا کاریابی‌ها و کارجو و کارفرما به صورت برخط بتوانند در این فرایند به یکدیگر متصل شوند.
وی گفت: آمایش سرزمین بازار کار هوشمند شده و هزینه‌های جست‌وجوی شغل کاهش پیدا کرده است. ضمن اینکه مشاغل نوظهور و رو به افول نیز در این سامانه شناسایی شده است که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌تواند از این طریق آموزش‌های مورد نیاز را ارائه کند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران هم گفت: در یک ماه گذشته که این سامانه به صورت غیررسمی رونمایی شد 31هزار نفر کارجو در سامانه ثبت نام کردند، حدود 9000عنوان شغلی و 2700نفر کارفرما نیز در سامانه ثبت شدند.همچنین برای 9000 نفر معرفی‌نامه اشتغال صادر شده و در نهایت 2700نفر به کارگیری توسط کارفرمایان صورت گرفته است.
به گفته وی ثبت نام و معرفی مشاغل در سامانه جست وجوی شغل کاملاً رایگان است و وزارت کار قصد تصدی‌ موسسات کاریابی را ندارد بلکه پلتفرمی تهیه کرده‌ایم که هم کارگران و هم کارفرمایان و هم مراکز کاریابی می‌توانند از این پلتفرم به صورت رایگان استفاده کنند.
کریمی بیرانوند آثار مثبت راه اندازی سامانه جست وجوی شغل را کاهش آسیب‌های ناشی از یافتن شغل و معرفی مشاغل جدید ذکر کرد.
معاون وزیر کار با بیان اینکه از بهار سال گذشته تا پایان بهار امسال 720هزار شغل ماندگار و پایدار در کشور به وجود آمده است، اظهار کرد: وزارت کار صرفا مانع زدایی و پشتیبانی می کند و قصد تصدیگری ندارد.سالی یک میلیون فرصت شغلی جدید در کشور ایجاد شده که تماما توسط بخش خصوصی بوده و ارتباطی با وزارت کار ندارد.
به گفته وی با وجود افزایش جمعیت فعال در کشور و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی، نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و نرخ بیکاری زنان کاهشی بوده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcg.w9urak9wxpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما