plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

وزیر صمت: تجارت ترجیحی بین ایران و ازبکستان نهایی می شود

وزیر صمت گفت: مذاکراتی درباره تجارت ترجیحی بین ایران و ازبکستان در حال انجام است و طی روزها و هفته‌های آینده این موضوع نهایی می‌شود.
وزیر صمت: تجارت ترجیحی بین ایران و ازبکستان نهایی می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، عباس علی آبادی امروز در اجلاس کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان درباره تجارت ترجیحی بین دو کشور اظهار داشت: اصل اسنادی که قرار است به امضا برسد در این باره است اما فهرستی از اقلامی که در خصوص تجارت ترجیحی بین دو کشور مورد توجه است، تهیه شده که قرار است دو کشور در زمینه آن به یک توافق برسند، بنابراین مذاکراتی در این خصوص در حال انجام است و طی روزها و هفته‌های آینده این موضوع نهایی می‌شود.
وزیر صمت همچنین با بیان اینکه مدت‌ها بود که در خصوص اسناد زیرساختی برای توسعه تجارت دو کشور ایران و ازبکستان صحبت می‌شد، گفت: مسائل مربوط به اسناد توسعه تجارت ایران و ازبکستان متوقف بود که خوشبختانه با همکاری ما و همچنین ازبکستانی‌ها، اسناد تقریباً آماده است و امیدواریم فردا در حضور رئیس‌جمهور دو کشور امضا شود.
علی آبادی افزود: یک پیوست اقلام نیز وجود دارد، امیدوار هستیم در روزها و ماه‌های آینده این پیوست نیز آماده شود که می‌تواند مبنایی را برای توسعه تجارت دو کشور فراهم سازد. همچنین یک زمینه جدید برای همکاری در حوزه برق و انرژی فراهم است که در انتظار بازدید طرف ازبکستانی از صنایع مربوط به آن هستیم زیرا در این زمینه پتانسیل‌های بسیار خوبی برای همکاری وجود دارد و امیدواریم این پتانسیل‌ها فعال شود.
وی گفت: برای رسیدن به تراز تجاری مطلوب، اقداماتی انجام شده و تأکید ما فراهم‌سازی زیرساخت‌هایی از جمله زیرساخت‌های لجستیکی است.
وزیر صمت تصریح کرد: در زمینه مالی نیز باید شرایط تسهیل و قواعد مشخصی به خصوص از لحاظ زیرساختی برای تجار و بازرگانان فراهم شود.
وی تاکید کرد: در بخش همکاری‌های گمرکی نیز باید قواعد زیرساختی فراهم شود تا دو کشور بتوانند فعالیت‌های تجاری مناسب‌تری را با یکدیگر داشته باشند و قطعاً تسریع در فراهم‌سازی این زیرساخت‌ها می‌تواند به توسعه تجارت بین دو کشور کمک کند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdch.mnqt23nvkftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما