plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶

بیش از ۱۰۰ متر از جاده چالوس شکسته شد و فرو رفت

مدیر کل بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به شکست بخشی از جاده چالوس گفت: ورود حجم بالایی از آب و گل و لای بخشی از جاده را فرو برد و بیش از 100 متر از جاده شکست که احتمالا تا یک ماه آینده مسیر مسدود خواهد بود.
بیش از ۱۰۰ متر از جاده چالوس شکسته شد و فرو رفت
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، غلامعباس بهرامی‌نیا درباره آخرین وضعیت جاده چالوس پس از ریزش در اثر بارش باران اظهار داشت: خودروهایی که گرفتار ریزش جاده چالوس شده بودند آزاد شدند و تمام سرنشینان این خودرو در طول این فرایند آزادسازی در راهدارخانه‌ها اسکان داده شدند و تعدادی از سرنشینان هم با چند دستگاه اتوبوس تامین شده به مقاصد مورد نظر جابه جا شدند و همزمان با آزادسازی خودروها عملیات ایمن سازی مسیر را آغاز کردیم.
وی با بیان اینکه حجم ریزش قابل توجه است، ادامه داد: با وجود اینکه حجم گل و لای و ریزش‌ بالا است اما به سرعت در حال پاکسازی مسیر هستیم و احتمالا ریزش برداری تا دو روز آینده ادامه دارد.
مدیر کل بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: باید توجه داشت مقاطعی در جاده چالوس به طور کامل شکسته شده و باید عملیات روسازی انجام شود و پس از ریزش‌برداری‌ها علمیات ترمیم، بازسازی و بهسازی مسیر انجام شد. در برخی از نقاط شانه‌های جاده آب بردگی داشته که نیاز به اصلاح و ترمیم دارد.
بهرامی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیش از 100 متر از جاده چالوس شکسته شده است، گفت: پس از ریزش‌برداری، علمیات بازسازی جاده ادامه خواهد داشت و اقدامات ایمنی به اجرا می‌رسد و از حفاظ‌های توری برای جلوگیری از ریزش گل و لای از کوه استفاده می‌کنیم.
وی افزود: البته حفاظ‌های توری در بخش‌هایی از مسیر نصب شده اما باید توجه داشت که جاده چالوس مسیر خطرناکی است و امکان ریزش در تمام این مسیر وجود دارد و جاده چالوس یک جاده ریزشی است.
مدیر کل بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به شکست بخشی از جاده گفت: ورود حجم بالایی از آب و گل و لای بخشی از جاده را فرو برد و بیش از 100 متر از جاده شکست که احتمالا تا یک ماه آینده مسیر مسدود خواهد بود.
بهرامی ادامه داد: تلاش این است که تمام مسیر مسدود نباشد و با ساخت واریانت جدید در مقاطع شکسته شده، مسیر را بازگشایی می‌کنیم و تنها مقاطع آسیب دیده مسدود خواهند بود تا زمانی که علمایت ترمیم به اجرا برسد.
وی تاکید کرد: این بخش از جاده فرو نشست داشته و دیگر جاده‌ای وجود ندارد بنابراین باید مجددا لایه لایه راه‌سازی انجام شود تا مقطع آسیب دیده و شکسته شده ترمیم شوند.   
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcf.xdeiw6dxegiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما