plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰

جزئیات فرایند مالیات ستانی از کسبه و اصناف در ۱۴۰۲

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: رویکرد امسال در مورد فرایند مالیات ستانی از کسبه و بازاریان، پرداخت مالیات منصفانه مقطوع (مبتنی بر داده‌های سیستمی) بدون الزام ایشان به‌ تسلیم اظهارنامه است.
جزئیات فرایند مالیات ستانی از کسبه و اصناف در ۱۴۰۲
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، سید هادی سبحانیان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: بر این باورم فرآیندهای مالیات‌ستانی از کسبه خرد، اصناف و بازاریان باید بسیار ساده، شفاف و عادلانه باشد.
رئیس سازمان امور مالیاتی تاکید کرد: لذا رویکرد امسال استفاده حداکثری از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم یعنی پرداخت مالیات منصفانه مقطوع (مبتنی بر داده‌های سیستمی) بدون الزام ایشان به‌تسلیم اظهارنامه است.
گفتنی است، مطابق ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مؤدیان مکلف هستند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت‌های شغلی خود را در یک سال مالیاتی طبق فرمت تهیه شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور، تنظیم و تا آخر خرداد ماه سال بعد به اداره امور مالیاتی تسلیم و مالیات متعلق را به نرخ مذکور در ماده (۱۳۱) این قانون پرداخت کنند.
طبق تبصره این ماده، سازمان امور مالیاتی کشور می‌تواند برخی از مشاغل را که میزان درآمد فروش کالا و خدمات سالانه آنها حداکثر ده برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون باشد از انجام بخشی از تکالیف مانند نگهداری اسناد و مدارک موضوع این قانون و ارائه‌ی اظهارنامه مالیاتی معاف کند. مالیات مؤدیان مذکور به صورت مقطوع تعیین و وصول می‌شود. در صورتی که مؤدی کمتر از یک سال مالی مشغول به فعالیت اقتصادی باشد، مالیات متعلق به همان نسبت محاسبه و وصول می‌شود. حکم این تبصره مانع از رسیدگی به اظهارنامه‌های مالیاتی تسلیم شده در موعد مقرر نخواهد بود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcj.vemfuqeotsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما