plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

تشکیل نشست شورای عالی کار در روز شنبه

نشست شورای عالی کار با دستور کار بررسی آیین نامه نحوه انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف شنبه برگزار می‌شود.
تشکیل نشست شورای عالی کار در روز شنبه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، هادی ابوی از برگزاری نشست شورای عالی کار خبر داد و گفت: با توجه به ارسال دعوتنامه‌ها از سوی وزارت کار شنبه سی ام اردیبهشت ماه نشست شورای عالی کار برگزار می‌شود.
وی درباره موضوعات دستور کار این نشست گفت: یکی از محورهای جلسه درباره آیین نامه نحوه انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما در هیات‌های تشخیص و حل اختلاف و موضوع دوم درخصوص درخواست اداره اوقاف درباره تمدید مستثنی شدن خدام و کارکنان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه از شمول برخی از مواد قانون کار است.
نماینده کارگران در شورای عالی کار درباره پیشنهاد پرداخت حق عائله‌مندی به کارگران در این جلسه گفت: این پیشنهاد جزو مباحثی است که در صورت طرح درحاشیه نشست درباره آن بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.
به گفته ابوی موضوع امنیت شغلی و بیمه کارگران از محورهای نشست قبلی شورای عالی کار بود.
به گزارش ایسنا، در نشست قبل شورای عالی کار مباحثی همچون امنیت شغلی و بیمه و درمان کارگران مطرح و مقرر شد که بحث تامین اجتماعی در نشست آتی یعنی روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه با حضور مدیرکل سازمان پیگیری شود. همچنین موضوع مزد منطقه‌ای که از سوی نمایندگان گروه کارفرمایی همه ساله در زمان تعیین دستمزد مطرح می‌شد، به شکل گذرا عنوان شد و نمایندگان کارفرما تاکید کردند که درصورت طرح چنین موضوعی از ابتدای سال مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdci.3aqct1aywbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما