plusresetminus
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد:از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون حدود ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریا و حمل و نقل دریایی انجام و به بهره برداری رسیده و تقدیم مردم ایران شد.
اجرای ۱۸۰ هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه دریا و حمل و نقل دریایی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و دولت ۴۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه اجرایی در دست اقدام دارد.
وی افزود: در حوزه دریا نیز ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در قسمت روبناها صورت خواهد پذیرفت.
مدیرعامل سازمان بنادر با بیان اینکه در بخش بین الملل با سیاستی که دولت در رابطه با ارتباط با همسایگان داشته، پیوندی بسیار خوبی بین کشورهای همسایه ایجاد شده است، تصریح کرد: با همسایگان جنوبی و شمالی مذاکرات متعدد انجام شده و امید است که امسال شاهد سرمایه گذاری شرکت‌ها و بخش‌های دولتی خارجی در بحث اقتصاد دریا و ترانزیت شمال به جنوب خواهیم بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهمی که در بحث ترانزیت از شمال به جنوب و بالعکس هست بحث بنادر شمال و بندر انزلی و بندر کاسپین خواهد بود، گفت: کارهایی در این حوزه انجام شده به ویژه در مجموعه بنادر استان گیلان سازمان بنادر و دریانوردی ۱۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه در دست اجرا دارد.
صفایی با بیان اینکه نسبت به سفر قبلی با زحمات همکاران و با حمایت استاندار گیلان لایروبی حاشیه بلوار انجام شده و در بهترین شرایط قرار دارد، گفت: در خصوص لایروبی تالاب انزلی مناقصه برگزار و اعتبار آن در نظر گرفته شده و به زودی در چند روز آینده لایروبی با نظارت محیط زیست در تالاب انجام خواهد شد تا کمکی برای مردم انزلی و استان گیلان باشد.
وی با بیان اینکه در مباحث مربوط به گردشگری اتفاقات خوبی صورت گرفته، متذکر شد: تلاش خواهیم کرد که فاز اول بندر تفریحی گردشگری چمخاله تا هفته دولت به بهره برداری برسد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در مجموع فعالیت‌های خوبی در استان گیلان در بخش دریایی و بندری و حوزه اقتصاد دریا انجام شده، گفت: نسبت سال گذشته با اضافه شدن ۱۲ فروند کشتی شاهد توسعه ناوگان هستیم و کشتی‌های بیشتری در حال ورود به دریای خزر است که امیدواریم بتوانیم با تولید کشتی‌های باری در دریای خزر علاوه بر ایجاد اشتغال، توان و قدرت کشور را در بخش دریا که همان حمل و نقل دریایی، ترانزیت کالا و اقتدار ناوگان ملی را افزایش دهیم.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.o092yt05ka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما