plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰

سنگین‌ترین ریزش تاریخ بورس/بازار تعطیل می‌شود؟

بورس طی دو ساعت بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد. ریزش شاخص کل به ۵ درصد رسیده است و طبق قانون باید بازار تعطیل و جلسه شورای عالی بورس تشکیل شود.
سنگین‌ترین ریزش تاریخ بورس/بازار تعطیل می‌شود؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، سنگین‌ترین ریزش تاریخ بورس رقم خورد.
در ۲ ساعت ابتدایی معاملات امروز، دوشنبه ۱۸ شهریور ماه، شاخص کل با افت ۱۲۲ هزار واحدی به سطح ۲ میلیون و ۳۱۷ هزار واحد رسیده است تا بزرگترین ریزش تاریخ بورس تهران در کل دوره ۵۶ ساله فعالیت خود را تجربه کند.
شاخص کل هم وزن نیز با ۳۵ هزار واحد کاهش به سطح ۸۰۴ هزار واحد رسیده است. شاخص کل فرابورس نیز با افت هزار و ۳۲۳ واحدی در سطح ۲۹ هزار و ۴۶۷ واحد ایستاده است.
سنگین‌ترین ریزش تاریخ بورس؛ بازار تعطیل می‌شود؟
شاخص کل بورس تهران پس از آنکه روز گذشته با ریزش ۳.۷۵ درصدی مواجه شد، امروز با شدت بیشترین به نزول ادامه داد و در حال حاضر پس از گذشت دو ساعت از آغاز دادوستدها، بیش از ۵ درصد سقوط کرده است.
در حالی فعالان بازار نمی‌توانند دلیلی بنیادی و حتی خبری خاص برای این سقوط سنگین پیدا نمی‌کنند که در حال حاضر ۹۲ درصد نماد‌ها در محدوده سرخ تابلو دادوستد می‌شوند و بیش از ۱۰ همت صف فروش در ۵۲۷ سهم تشکیل شده است.
در همین حال، اقتصاد نیوز نوشت: مدت زمان زیادی که رسیدن شاخص کل بورس تهران به قله تاریخی ثبت شده در مرداد ۹۹ نگشته است. تاریخی که پس از آن رکوردی ۲.۵ ساله در بازار سهام حاکم شد و قیمت برخی از سهم‌ها حتی بیش از ۷۰ درصد ریزش کرد. در آن تاریخ نیز بسیاری از سهامداران فکر نمی‌کردند که شاید حباب بورس به طور ناگهانی تخلیه شود و برای جبران زیان‌ها ناچار باشند حدود سه سال منتظر بشینند آن هم در شرایطی که قیمت سایر دارایی‌ها رشد‌های پرمقدار و سریعی را تجربه می‌کردند. حالا نیز سهامداران نگران تکرار همان تجربه سال ۹۹ هستند
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.9b0urhb09iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما