plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا:

تعریف بیش از ۲۴۰ پروژه ارتقای کیفیت در خودروسازی سایپا/افتتاح مدرن‌ترین خط رنگ زامیاد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینكه الگوی ما برای تعریف كارگر، فرمایش مقام معظم رهبری است، افزود: سال‌های گذشته به تولید و كار توجه نشده بود، لذا این گروه خودروساز برنامه‌ریزی دقیقی برای بالا بردن كیفیت محصولات، افزایش تیراژ تولید، تنوع محصولات و صادرات خودرو انجام داده است.
تعریف بیش از ۲۴۰ پروژه ارتقای کیفیت در خودروسازی سایپا/افتتاح مدرن‌ترین خط رنگ زامیاد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدعلی تیموری در مراسم روز کارگر که در شرکت مگاموتور با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر کار برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری، جامع‌ترین تعریف از کار و کارگر ارائه دادند، پس وظیفه مدیران است که این تعریف را پیاده‌سازی کنند.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: كارگر تنها به پرداخت حقوق نیاز ندارد، بلكه به شرایط رشد، ارتقا، منافع و بسته‌های حمایتی نیز نیاز دارد تا دغدغه‌ای نداشته باشند.
تیموری افزود: در دولت گذشته تولید سایپا به پایین‌ترین حد با تولید 397 هزار دستگاه رسید، طوریکه در شش ماه دوم سال گذشته تیراژ روزانه سایپا یک هزار و ۵۰ دستگاه خودرو بود.
وی گفت: نخستین طرح سایپا اواخر دی‌ماه گذشته با هدف افزایش تولید کلید خورد تا تولید روزانه سایپا به ۲ هزار و ۵۰ دستگاه برسد، در امسال نیز رقم به به روزانه ۲ هزار و ۴۵۰ دستگاه خواهد رسید.
جذب نیروی کار مهندس و کارگر
مدیرعامل سایپا گفت: سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ نیروی کارگر و مهندس در این مجموعه جهت بالا بردن تولید جذب شدند.
وی با اشاره به اینکه فروش لوازم یدکی توسط سایپا که در دولت قبل یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته بود، افزود: این رقم سال گذشته به حدود ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.
تیموری همچنین به گلایه رهبر معظم انقلاب از کیفیت پایین خودروها نیز اشاره داشت و گفت: برای بالا بردن سطح کیفیت تولیدات سایپا بیش از ۲۴۰ پروژه تعریف و باعث شد، در خودرویی مانند شاهین علی‌رغم افزایش 500 درصدی تولید، مراجعه م به نمایندگی‌ها 50 درصد کاهش یابد.
مدیرعامل سایپا با بیان اینكه این گروه سال گذشته ۵۱۷ هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه كرد که در ۶ سال گذشته بی سابقه بود، خاطرنشان کرد: از شش ماهه دوم سال گذشته تمام محصولات سایپا از قرعه کشی خارج شدند.
 ۳۰ میلیون یورو صرفه‌جویی
 مدیرعامل سایپا به راه اندازی پیشرفته‌ترین خط تولید موتورهم  ME16 اشاره كرد و گفت: بیش از 60 درصد این خط موتور رباتیک است و خطا در تولید آن صفر است.
وی با بیان اینکه قرار است، سه خودرو این مجموعه به موتور ME16 مجهز ‌شوند، افزود: موتور جدید سایپا به دست کارشناسان و کارگران شركت مگاموتور و بدون هرگونه وابستگی به خارج به بهره‌برداری رسیده، این در حالی است كه تامین آن از خارج نیازمند حداقل ۳۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری بود.
تیموری درباره خصوصیات موتور ME16 هم گفت که این موتور ارتقا قابل توجهي پيدا كرده و مصرف سوخت در آن 5 درصد كمتر از است.
مديرعامل سايپا از افتتاح پیشرفته‌ترین خط رنگ زامیاد در شهریورماه امسال و کارخانه مگاموتور شماره ۳ در مجموعه کفش ملی، به عنوان دو پروژه توسعه‌ای سایپا خبر داد و افزود:  در مجموعه مگاموتور شماره ۳ آخرین نسل موتورهای دنیا تولید خواهد شد که موتورهای یک تا ۲.۵ لیتری است؛ این موتورها بیش از ۲۵ درصد کاهش مصرف سوخت و ۴۰ درصد افزایش بازدهی دارند.
 امضای تفاهمنامه با دانشگاه‌ها
 تیموری از تولید نخستین خودروی آریا با موتور هیبریدی و با مصرف سوخت کمتر از ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در سال آینده نیز خبر داد.
مدیرعامل سایپا در این‌باره گفت: بهره‌برداری از پروژه سی ان جی در ساینا و پیوستن این خودرو به ناوگان تاکسیرانی از اسفندماه گذشته انجام شده است.
وی به برنامه‌ریزی برای واردات خودرو فول الکتریکی برای شهرداری جهت کاهش آلایندگی نیز اشاره کرد و توضیح داد: سال آینده خطوط تولید این خودرو در سایپا راه اندازی خواهد شد، البته در سال‌جاری نیز برای تولید 650 هزار دستگاه خودرو داخلی و 150 هزار دستگاه خودروی مونتاژی برنامه‌ریزی شده است.
تیموری همچنین به امضای چندین تفاهمنامه با ۶ دانشگاه برتر جهت جذب نیروی کار متخصص در رشته‌های پلیمر، شیمی، مکانیک وغیره اشاره کرد و ادامه داد:  از وزیر کار خواسته شده، تا نیاز گروه به نیروی انسانی را از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای تامین کند. 
عرضه هفت خودرو جدید
 تیموری با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۰ فقط ۹ درصد خودروهای تولیدی سایپا تجاری می‌شد، افزود: این رقم در نیمه دوم سال گذشته به ۱۰۰ درصد رسید.
مدیر عامل سایپا با اعلام اینکه از آغاز سال جدید تاکنون در مقایسه با سال قبل سایپا ۴۱ درصد رشد تولید را محقق کرده، افزود: اگر با تیراژ تولید فعلی پیش برویم، تا پایان سال تولید این گروه خودروساز به بیش از ۶۵۰ هزار دستگاه خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: امید می‌رود، افزوده شدن موتورهای جدید به خطوط تولید و نصب روی سه محصول جدید، روزانه ۶۰۰ دستگاه به تولید سایپا افزوده خواهد شد.
 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا یادآور شد: سایپا در سال گذشته به دلایل استاندارد اجباری، سه محصول خود را که نیمی از تیراژ تولید شرکت را تشکیل می داد از دست داد، اما امسال هفت محصول جدید به بازار عرضه خواهد کرد.
 وی به خودروهای اطلس و سهند نیز اشاراتی داشت و با بیان اینکه این دو خودرو ماه‌های آینده وارد بازار می‌شوند، گفت: خودرو کادیلا یا همان پی ۹۰ نیز جزو محصولات جدید سایپاست و طبق هماهنگی‌های انجام شده در خط تولید خودرو سازی "آفتاواز" روسیه نیز قرار خواهد گرفت و در بازار روسیه عرضه خواهد شد.
عرضه نخستین چانگان‌های وارداتی
مدیرعامل سایپا به ثبت سفارش ۲۹ هزار چانگان و زوتی اشاره کرد و توضیح داد: از خرداد ماه آینده این خودروها برای تطابق با استاندارد ملی وارد کشور می‌شوند که روندی دو ماهه است و با پایش پرداختی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود، هفته آینده فرایند تحویل خودروها به مشتریان انجام شود.
تیموری با اشاره به اینکه اگر موانع تخصیص ارز از پیش‌رو برداشته شود، قطعا می‌توان ۱۰۰ هزار خودرو وارد کرد، تاکید کرد: برای واردات خودروی کراس اوور هیبرید با مصرف سوخت کمتر از چهار لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در ۶ ماهه دوم برنامه‌ریزی شده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcj.aemfuqemhsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما