plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲

بومی سازی در بنادر در حال انجام است

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی گفت: در بخش بنادر و سازه های بنادر بومی سازی صورت گرفته است.
بومی سازی در بنادر در حال انجام است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی فتحی، معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی درباره بومی سازی در بنادر گفت: بومی سازی در بخش بنادر انجام شده است و طراحی‌ها داخلی است.
وی در ادامه افزود: بخش تجهیزات متولی شد که نیازسنجی تجهیزات ۸۵۰ نوع قطعه و تجهیز با بهره برداری در داخل کشور را به بهره برداری برسد. در همین همایش حمایت‌های ویژه در بخش تولید شرکت‌هایی که برای نخستین بار در این حوزه ورود کرده اند انجام شد.
فتحی تاکید کرد: شرکت‌های تازه وارد چه در بخش تولید داخلی و چه وارداتی مورد حمایت سازمان هستند.
معاون مهندسی و توسعه امور زیر بنایی در ادامه افزود: در گذشته شناورها وارداتی بوده و امروزه شناورها در داخل تولید و بومی سازی شده اند.
معاون مهندسی سازمان بنادر گفت: مطالعات فنی و توجیه اقتصادی بندر مکران انجام شده و مرحله نهایی و مطالعات ژئوتکنیک شروع شده، مطالعات طرح جامع در حال تکمیل است. سعی داریم در انتقال اراضی و در استقرار وضعیت حاکمیتی اقدامات لازم صورت گیرد
فتحی با بیان این که امسال مطالعات و امکان سنجی بندر مکران به صورت فاز بندی آغاز می‌شود، گفت: بندر خلیج فارس نیز امسال مطالعات و طرح اجرایی و مطالعاتی آن آغاز می‌شود.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر یادآور شد: ما برای همکاری با چین چه در حاشیه منطقه و چه خارج از منطقه آمادگی داریم و این امر جز سیاست‌های این سازمان است.
وی در ادامه افزود: فعالیت گروه‌های فنی بخشی به بنادر و بخشی به خارج از بنادر بر می‌گردد و ارتباطات با سایر کشورها در حال پیگیری است. همچنین مذاکره برای قرارداد در مرحله نهایی شدن است و در حال تکمیل قراردادها هستیم.
فتحی گفت: تجهیزات مورد نیاز در تمامی بنادر مستقر است و بیش از ۹۰ درصد تجهیزات در داخل تعمیر و مورد استفاده قرار داریم؛ بنابراین وقفه‌ای در جهت تأمین قطعات وجود ندارد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.0b0urhb05iupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما