plusresetminus
نشست مشترك مديرعامل گروه خودروسازی سايپا و مديرعامل بانك شهر با تأکیر بر توسعه همكاری‌ها و تامين مالی پروژه‌ها بر اساس شيوه‌های نوين بانكداری برگزار شد.
نشست مشترك مديران عامل گروه سايپا و بانك شهر/عبور سایپا از بحران‌ها با مدیریت تامین نقدینگی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدعلي تيموري، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در این نشست گفت: اواخر دي‌ماه 1400 که گروه خودروسازي سايپا را تحويل گرفتيم، بيش از 87 هزار خودرو ناقص در كف پاركينگ وجود داشت و فقط 9 درصد خودروها به مرحله تجاري‌سازي مي‌رسيد و در سيستم تامين مالي، قطعه سازي و ساير امور مشکلات بسیاری وجود داشت، با این‌حال تلاش شد، افزايش تيراژ توليد، تجاري‌سازي خودروها، ارتقا كيفيت و پرداخت مطالبات قطعه‌سازان محقق شود.
مدیرعامل سایپا افزود: همت و تلاش مهندسان و كارگران خطوط توليد باعث شد،  تعداد خودروهای كف پاركينگ به صفر برسد و زنجيره تامين به نحوی بازتعريف شود که خودروي ناقصی در كف پاركينگ نماند.
وی با تأکید بر اینکه خودروسازي سايپا با مديريت تامين نقدينگي توانست بحران‌ها را پشت سر بگذارد، خاطرنشان کرد: بابت تحويل خودرو تأخیر و بابت كيفيت انتقادها به حداقل رسیده و اگر انتقادی وجود دارد، از از دلال‌ها و نه خودروسازهاست.
تیموری با بیان اینکه امسال در کنار واردات خودرو، توليدات روزانه گروه سایپا به بيش از 2 هزار و 400 دستگاه خواهد رسید، افزود: پروژه‌هاي توسعه محصول، معرفي محصولات جديد، ارتقا تكنولوژي، خريد تجهيزات و ماشين آلات مدرن با بهره‌گیری از شيوه‌هاي نوين بانكداري انجام خواهد شد.
سید محمدمهدی احمدی، مدیرعامل و عضو موظف هیأت مدیره بانک شهر نیز در سخنانی درباره همكاري بانک سهر با گروه خودروسازي سايپا در سال جدید گفت: با هدف جلوگيري از خلق پايه پولي و تورم، مقرر شد، طرح‌هاي توسعه‌اي و خريد تجهيزات و ماشين آلات این گروه خودروساز با شيوه‌هاي نوين تامين مالي از جمله انتشار اوراق مرابحه و اوراق صكوك اجاره اجرایی شود.
مدیرعامل بانک شهر همچنین به استفاده از ظرفيت برات كارت نیز اشاره کرد و گفت: در کنار شیوه‌های سنتی پرداخت تسهيلات، عرضه اوراق گام نیز براي زنجيره توليد، قطعه‌سازان و پيمانكاران در نظر گرفته شده است.
احمدی با تأکید بر آمادگی کامل بانک شهر جهت همکاری با گروه خودروسازی سایپا افزود: در نشست‌های آتي تشکیل كميته تخصصي جهت پیگیری توسعه روابط و همكاري‌هاي مشترك مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت، به ویژه آنکه یکی از مهمترین اهداف بانک شهر کمک به توليدكنندگان و بهبود شرایط تولید است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.78pbjh8pz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما