plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰

امضای تفاهمنامه تجارت ترجیحی با اندونزی

رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدارهایی جداگانه با سفرای اندونزی و لهستان در تهران به رایزنی در خصوص چگونگی گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی با این کشورها پرداخت.
امضای تفاهمنامه تجارت ترجیحی با اندونزی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدارهایی جداگانه میزبان سفرای کشورهای لهستان و اندونزی بود.
در این دیدارها طرفین بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی تاکید کردند و راهکارهای مورد نظر برای تحقق این امر مورد بررسی طرفین قرار گرفت.
رئیس سازمان توسعه تجارت در دیدار با ماچئی فایوکوفسکی، سفیر لهستان در تهران با اشاره به حجم 700 میلیارد دلاری تجارت لهستان گفت: متاسفانه سهم ایران از این بازار حدود 60 تا 70 میلیون دلار است که با توجه به روابط حسنه میان 2 کشور این رقم بسیار پایین است.
وی با اشاره به راه اندازی مرکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در لهستان گفت: با پیگیری های این مرکز ارتباط میان تجار 2 کشور در حال برقراری است وامیدواریم این ارتباط به توسعه روابط میان ایران و لهستان ختم شود.
پیمان پاک همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت اعزام هیأت‌های تجاری و اقتصادی به لهستان خبر داد و از سفیر لهستان در تهران و وزیر بهداشت این کشور جهت بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران که قرار است 20 اردیبهشت در تهران برگزار شود دعوت به عمل اورد.
ماچئی فایوکوفسکی، سفیر لهستان در تهران نیز با استقبال از پیشنهادات پیمان پاک بر لزوم گسترش همکاری های تجاری دو کشور تاکید کرد وگفت: لهستان آماده است تا مراودات تجاری خود را در خصوص مواد غذایی، پتروشیمی وپلیمری و تجهیزات پزشکی با ایران گسترش دهد.
وی همچنین به موقعیت جغرافیایی ایران در غرب آسیا اشاره کرد و پیشنهاد تبدیل شدن ایران به هاپ عرضه محصولات غذایی و کشاورزی لهستان در فرب آسیا را مطرح کرد.
در ادامه طرفین بررسی راهکارهای گسترش روابط تجاری 2 کشور پرداختند.
امضای تفاهمنامه تجارت ترجیحی با اندونزی همزمان با سفر رئیس جمهور به این کشور
همچنین پیمان پاک دردیدار با رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران نیز با اشاره به نزدیک بودن سفیر رئیس جمهور به اندونزی از آمادگی ایران برای اعزام هیأت های تجاری و خدمات فنی مهندسی همزمان با این سفر به اندونزی خبر داد.
وی توسعه روابط تجاری میان ایران و اندونزی به عنوان 2 کشور بزرگ مسلمان را ضروری عنوان کرد و گفت: با توجه به پروژه ساخت پایتخت جدید در اندونزی،شرکت های ارائه دهنده خدمات فنی ومهندسی ایرانی علاقمند هستند تا در این پروژه ها سهیم شوند.
رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین با اشاره به آماده شدن تفاهمنامه تعرفه ترجیحی میان ایران و اندونزی ابزار امیدواری کرد تا این تفاهمنامه درسفر اتی رئیس جمهور به اندونزی به امضا برسد.
رونی پراستیو یولیانتورو، سفیر اندونزی در تهران نیز با اشاره به سفیر آتی رئیس جمهور ایران به اندونزی خواهان همراهی هیأت های تجاری و اقتصادی با رئیس جمهور شد و گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران برای ما اهمیت ویژه ای دارد به خصوص اگر بتوانیم از ظرفیت بندر چابهار نیز بهره ببریم.
در ادامه طرفین در خصوص گسترش همکاری های متقابل در حوزه گردشگری، انعقاد تفاهمنامه هایی در زمینه قرنطینه و حفظ نباتات و دامپزشکی، تجارت محصولات حلال، نحوه هماری صندوق ضمانت صادرات با همتای اندونزیایی خود، تهاتر کالا و برقراری ارتباط اتاق های بازرگانی 2 کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.s092yt0kja26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما