plusresetminus
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه بن‌سازه(پلتفرم) و تولید خودرو مشترک اقتصادی بین سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور تصریح کرد: خودرو اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی تا اواخر ۱۴۰۲ تولید و روانه بازار می‌شود.
سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور تفاهم‌نامه تولید خودرو اقتصادی امضا کردند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدعلی  تیموری ضمن اشاره به تولید خودرو مشترک اقتصادی بین سه شرکت سایپا، ایران خودرو و کرمان موتور خاطرنشان کر: مهمترین ویژگی این‌ خودروها، داشتن پلتفرم مشترک بین سه شرکت خودروساز است تا تولید آن به‌صورت انبوه انجام شود.
مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه سیستم الکترونیکی این خودرو در یک ماژول تولید و عرضه می‌شود، توضیح داد: تلاش شده از تعدد قطعات و سیستم‌های الکترونیکی در طراحی خودداری و موجب کاهش هزینه و قیمت آن شود.
وی وزن خودروهای تولیدی را در حال حاضر بیش از هزار و 100 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: وزن خودرو اقتصادی بین 800 تا 830 کیلوگرم خواهد بود که روی قیمت و تیراژ آن اثرگذار است، چون فولاد و قطعات الکترونیکی کمتری در آن استفاده می‌شود.
تیموری با بیان اینکه همه خودروهای سبک و اقتصادی الکتریکال می‌شوند، چون  وزن کم نیاز به باطری با ولتاژ کمتر و موتور کوچکتری دارد و مصرف انرژی در آن کمتر خواهد بود، افزود: طراحی خودرو توسط سایپا و ایران خودرو انجام می‌شود و تا آخر سال به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه در حال حاضر ساخت قالب‌های این خودرو شروع شده، توضیح داد: خودرو اقتصادی در دو تیپ الکتریکال و بنزینی عرضه خواهد شد و نمونه اولیه آن آذرماه برای انجام تست و دریافت استانداردها آماده است.
در این مراسم و با حضور وزیر صمت آزمایشگاه ایمنی عابر پیاده مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا افتتاح شد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcf.ydviw6dt0giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما