plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری مورد تأکید قرار داد:

افزایش 80 درصدی تولید محصولات سایپا/تولید آریا پلاگین هیبریدی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در این دهه استفاده از تکنولوژی‌های نوین محل تمرکز است تا اهدافی چون کاهش آلایندگی و مصرف بنزین محقق شود،‌در عین حال تلاش می‌کنیم، در خطوط تولید از تکنولوژی‌های روز بهره بگیریم.
افزایش 80 درصدی تولید محصولات سایپا/تولید آریا پلاگین هیبریدی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدعلی تیموری در نشست با خبرنگاران تأکید کرد: کشورهای همجوار و کشورهایی مانند روسیه که تحریم شدند، مایل هستند، صنعت خودروسازی همچون ایران داشته باشند، به همین منظور هفته جاری نشست‌‌هایی درباره انتقال برخی محصولات گروه خودروسازی سایپا به خطوط شرکت‌های خودروسازی روسیه خواهیم داشت.
مدیرعامل سایپا درباره انتقاد از صنعت خودروسازی در حوزه بهره‌وری، گفت:  این انتقادات‌ها به‌جاست، چون تکنولوژی قطعات خطوط تولید ما به دهه 70 و 80 باز بر‌می گردد، به‌همین منظور تلاش می‌کنیم‌، در این دهه از تکنولوژی‌های نوین استفاده کنیم.
وی ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره کیفیت خودروهای تولید داخل، اظهار داشت: فرمایشات رهبر انقلاب بیانگر عمق اطلاعات و دانش ایشان است، لذا تلاش می‌کنیم، کیفیت خودروها را بالا برده و در این زمینه اقدامات متعددی انجام شده، از جمله سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان فروش لوازم یدکی داشتیم و سهم گارانتی از این عدد کمتر از هزار و 500 میلیارد تومان بود که نشان‌دهنده افزایش کیفیت محصولات گروه سایپاست.
تیموری از عملکرد برخی مدیران خودروساز که درآمد را به جای توسعه محصول به سهام تبدیل می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: خودروساز باید از درآمد جهت توسعه محصول و ارتقا تکنولوژی استفاده کند،‌ در غیر این صورت صنعت خودرو پیشرفت نخواهد کرد.
مدیرعامل ساپیا افزود: برای جبران عقب‌ماندگی‌ها، پیاده‌سازی چندین پروژه از جمله ایجاد خط موتور تعریف شده است و به‌زودی سایپا سبد موتور از 1500 سی سی تا 2500 سی سی خواهد داشت.
 وی با بیان اینکه این مجموعه 80 پرسنل دارد که 40 نفر آنها مهندس هستند، ادامه داد: وقتی تکنولوژی وارد شود، بهره‌وری افزایش می‌یابد و تولید شرایط بهتری خواهد داشت.
 تیموری با بیان اینکه سیاست خودروسازها باید تأمین منافع جامعه باشد، خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین اهداف شرکت‌های خودروساز در دنیا کاهش و از بین بردن آلودگی خودروهای تولیدی است،  خودروسازان ایرانی هم از این قاعده مستثنی نیستند و باید برنامه‌ریزی‌ها روی تولید خودروهای هیبریدی متمرکز باشد.
وی با اشاره به اینکه برای کاهش آلایندگی کلانشهرها چندین راهکار وجود دارد که یکی از آنها  واردات خودروست، اظهار داشت: همان‌طور که وعده داده شده بود، اولین واردکننده خودرو در سال گذشته ساپیا بود و اکنون بخشی از خودروها در گمرک، بخشی دیگر در حال بارگیری و بخشی هم در حال تولید است.
 
وی اشاره‌ای هم به شرایط سخت ارزی ساپیا داشت و گفت: یک ریال از پول محصولات را صرف واردات خودرو نکردیم، پول واردات خودرو از محلی دیگر تأمین شده  تا زنجیره تامین با مشکل نقدینگی روبرو نشود.
تیموری به وضعیت خوب ساپیا در سال گذشته هم اشاره داشت و با بیان اینکه شرایط ایده‌آل نبود، اما نسبت به سال‌های قبل بهتر بود، گفت: زمانی می‌توان از وضعیت ایده‌آل صحبت کرد که پرداخت به شرکت‌های قطعه‌ساز بیش از 60 روزه نباشد، قبلا این مدت 160 روز تا 180 روز بود،  اکنون با سعی شده این مدت به کمتر از 120 روز و در آینده نزدیک به کمتر از 100 روز برسد.
مدیرعامل سایپا درباره کاهش آلایندگی در کلانشهرها هم گفت: یکی از برنامه‌های گروه خودروسازی ساپیا در شش ماهه دوم امسال، ورود نخستین خودرو پلاگین هیبریدی است تا در مرحله بعد شاهد خودروهای جدید این گروه از جمله آریا با پلاگین هیبریدی باشیم.
وی با اشاره به قیمت بالای خودروهای پلاگین هیبریدی، گفت: مبلغ حاصل از فروش این خودروها صرف توسعه و افزایش تولید محصولات تجاری و حمل و نقل عمومی خواهد شد.
تیموری واردات خودرو به ترکیه را به شرط ارائه خدمات پس از فروش آزاد خواند، چون ترکیه از واردات خودرو 95 درصد تعرفه گمرکی می‌گیرد و مبلغ مذکور صرف توسعه حمل و نقل عمومی می‌شود، با اینکه ترکیه خودروساز نیست و مونتاژ کار خودروهایی مانند فیات و رنو محسوب می‌شود، لازم به نظر می‌رسد، ما هم چنین سیاستی اتخاذ کنیم.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تأکید بر اینکه از پارسال توسعه خودروهای تجاری و حمل و نقل عمومی مورد توجه این گروه قرار گرفت و در زمینه تولید خودروهای تجاری 80 درصد رشد را ثبت کرد، افزود: تلاش می‌شود، در سال‌جاری خودروهای تجاری ساپیا سی ان جی سوز شوند تا هم به کاهش مصرف بنزین کمک شود هم به کاهش آلایندگی.
وی درباره سیاستگذاری گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: برنامه این است که تا سال 1410 خودروهای پاک و سبز را روانه بازار کنیم، ایران صادرکننده بنزین بود، ولی اکنون واردکننده آن شده است، این موضوع ریشه در تبلیغات اشتباه دارد، خودروی بنزینی به سرمایه تبدیل شده است.
تیموری خاطرنشان کرد: وقتی قیمت خودرو در بازار و کارخانه تفاوت فاحش داشته باشد، طبیعی است، برای خرید صف کشیده شود و افراد همدیگر را به خرید و ثبت نام تشویق کنند.
مدیرعامل سایپا با تأکید بر اینکه تا 5 سال آینده باید حداقل 30 تا 40 درصد خودروهای  کلانشهرها سبز شوند، اظهارداشت: سعی بر این است که با استفاده از توان مهندسی داخل به ویژه شرکت‌های دانش بنیان به سمت تولید محصولات سبز و کم آلاینده حرکت کنیم.
وی با اشاره به وارد کردن نخستین موتور هیبریدی توسط سایپا طی سال گذشته، افزود: تلاش داریم، خط تولید موتورسیکلت در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه راه‌اندازی شود و در آینده نزدیک شاهد تولید موتورسیکلت هیبریدی در گروه ساپیا باشیم.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.f092yt0kza26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما