plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

خیز سایپا برای تولید 800 هزار دستگاه خودرو در سال‌جاری

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تاکید کرد: این گروه خودروساز تمام توان خود را در سال جاري برای تحقق شعار مهار تورم و رشد توليد، در حوزه خريد قطعات، نيروي انساني و ماشين آلات به‌کار می‌گیرد.
خیز سایپا برای تولید 800 هزار دستگاه خودرو در سال‌جاری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدعلي تيموري در جمع مديران گروه خودروسازي سايپا گفت که اولين برنامه این گروه خودروساز در سال جديد تحويل به موقع خودروها به متقاضيان است.
مديرعامل ساپیا با اشاره به هدف‌گذاري برای تولید و تحویل 800هزار دستگاه به مشتريان در سال جاری، افزود: تحقق این رقم سخت به نظر نمی‌رسد، چون در 6 ماهه دوم سال گذشته ساپیا توانست، روزانه بين 2 هزار و 100 تا 2هزار و 200 دستگاه خودرو توليد کند.
وی با اعلام اينكه 14 فروردين ماه امسال هزار و 400 دستگاه خودرو توليد شده و اين نشان از عزم این گروه خودروساز برای تحقق اهداف توليدی خود دارد، خاطرنشان شد: ساپیا متعهد شده، در راستاي تحقق 8 فرمان ابلاغ شده رئيس جمهور و تنظيم بازار خودرو، در نيمه اول امسال روزانه 2 هزار و 200 و نيمه دوم  روزانه دستکم  2هزار و 500 دستگاه خودرو توليد کند.
تیموری گفت: با اینکه حدود 100 هزار دستگاه خودرو از توليد عقب هستيم، اما تلاش می‌کنیم، این عقب‌ماندگی را با مونتاژ جبران کنیم.
وی خاطرنشان كرد: اميد می‌رود، از خردادماه با همكاري شركت‌های موضوع skd خودروهاي چانگان و زوتي محقق شود و این امر غیر ممکن و دور از انتظار نيست.
مدیرعامل سایپا به فرمايشات مقام معظم رهبري و شعار سال یعنی"مهار تورم و رشد توليد" نیز اشاره داشت و گفت: افزايش توليد خودرو تنظيم هرچه بهتر بازار خودرو خواهد شد و رضایت بیشتر مشتریان از محصولات سايپا را به دنبال دارد.
تیموری با اشاره به اینکه از سال گذشته برای مهار تورم و جلوگيري از رشد قيمت‌ها، اقدامات بسیاری اتخاذ شده است، افزود:  از جمله این اقدامات می‌توان به  كاهش قيمت خريدهاي خارجي اشاره کرد.
وی ادامه داد: در سال 1401 در خريدهاي خارجي به‌ویژه در بخش قطعات چه گيربكس وارداتي و چه قطعات الكترونيكي دستاوردهاي بسيار خوبي داشتیم که رهاورد آن کاهش 3 هزار ميليارد تومانی در خريدهاي خارجي بود.
 تیموری به فعال‌سازي ساختار بازرگاني شركت‌هاي مگاموتور و سازه گستر هم اشاره كرد و گفت: اين مجموعه‌ها تمام توان خود را به‌کار گیرند تا كاهش قيمت‌ها و افزايش بهره‌روي با جديت بيشتر محقق شود.
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا به تدوین برنامه راهبردي نیز اشاره‌ای داشت و گفت: این برنامه با هدف مهار تورم و رشد توليد در صنعت خودرو تدوين شده و در این خصوص از تمام شركت‌هاي زیر مجموعه خواسته شده، بر اساس برنامه مدون عمل کنند.
وی با اعلام اینکه سال گذشته گروه خودرو سازی سایپا بخش لوازم يدكي 2هزار و 200 ميليارد تومان فروش داشته است، توضیح داد: 2هزار ميليارد تومان از آن گارانتي قطعات بوده است(90.9 درصد لوازم يدكي مشمول گارانتي بوده است) که رضایتبخش نیست.
تیموری افزود: به همین دلیل از سال گذشته براي ارتقاء كيفيت محصولات گروه به ویژه در حوزه مدیریت هزینه، برنامه‌ريزي شده است، سال گذشته 6 هزار ميليارد تومان فروش لوازم يدكي محقق شد که سهم گارانتي كمتر از هزار و 500 ميليارد تومان (25 درصد از فروش لوازم يدكي مشمول گارانتي شده است) بود، اين به منزله مهار تورم است، لذا مقرر شد، با ارتقا كيفيت محصولات خدمات بهتري به مشتريان ارائه داد و از هزينه‌هاي سربار كاست.
مدیرعامل سایپا به دیگر شاخص‌هاي اثرگذار در مهار تورم در گروه خودروسازي سايپا نیز اشاره داشت و گفت:  از سال گذشته موضوع اثربخشي نيروي انساني و  ماشين آلات مورد پيگيري جدي قرار دارد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.1qea2bq04la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما