plusresetminus
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره افزایش قیمت خودرو و اعلام قیمت‌های جدید تأکید کرد: قیمت جدید کارخانه‌ای محصولات سایپا و ایران‌خودرو به‌طور میانگین 29 درصد افزایش داشته است.
تیموری متوسط افزایش قیمت دو خودروساز بزرگ کشور را 29 درصد اعلام کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدعلی تیموری با حضور در بخش خبری ساعت 14 شبکه یک سیما به تبیین و تشریح قیمت‌ جدید محصولات دو کارخانه بزرگ خودروسازی کشور – ایران‌خودرو و سایپا- پرداخت و در این‌باره اظهار داشت: آخرین افزایش کارخانه‌ای قیمت خودرو به آذرماه سال 1400 بازمی‌گیرد و ظرف این دو سال، این دو کارخانه  هیچ افزایش قیمتی برای محصولات خود نداشته‌اند.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان دو نهاد تصمیم‌گیر برای تعیین قیمت خودرو هستند که از 5 ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: مبنای قیمتگذاری جدید توسط این دو نهاد، گزارش 6 ماهه نخست حسابرسی سایپا و ایران‌خودرو بوده، علاوه بر اینکه قیمت سه خودروی خارجی همتراز خودروهای ایرانی هم مورد مقایسه قیمتی قرار گرفت.
تیموری با تأکید بر اینکه میانگین افزایش قیمت اعمال شده، حدود 29 درصد است، افزود: در خودروهایی مانند شاهین سایپا این افزایش قیمت 18 و در کوییک اتوماتیک 17 درصد بوده است.
 وی افزایش قیمت در خودروهایی مانند سمند، پژو206، دنا، تارا و پژو پارس گروه صنعتی ایران خودرو را کمتر از 29 درصد اعلام کرد و افزود: خودروهای داخلی که با نظر شورای رقابت، غیر رقابتی اعلام شده‌اند، نیز توسط این شورا قیمتگذاری شدند.
تیموری به‌عنوان نمونه به خودروی شاهین اشاره کرد که قیمت کارخانه‌ای آن 304 میلیون تومان است و افزود: با احتساب 40 میلیون تومان عوارض، قیمت شاهین به 344 میلیون تومان می‌رسد که با رشد 18 درصدی در قیمت پایه 364 میلیون تومان فروخته خواهد شد و با احتساب عوارض، قیمت خودرو به 400 میلیون تومان به‌دست مشتری می‌رسد که در مقایسه با قیمت بازار حدود 670 میلیون تومان، تفاوت قیمتی دارد.
مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه میانگین قیمت‌های اولیه شورای رقابت بالای 40 درصد بود، افزود: به دستور معاون اول رئیس جمهور، قیمت‌ها مجدد مورد ارزیابی قرار گرفت تا به قیمتی نزدیک شود که به افزایش تولید آسیب نزند.
تیموری ابراز امیدواری کرد، با قیمت‌های جدید بتوان در سال‌جاری تولید و تیراژ را افزایش داد.
وی خاطرنشان کرد: در هفته نخست کاری سال‌جاری شاهد رشد 32 درصدی در تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بودیم که طی 10 سال گذشته این رقم در هفته اول بی‌سابقه بوده است.
تیموری همچنین به پیش‌فروش‌های انجام شده نیز اشاره داشت و گفت: طبق قرارداد، تحویل خودروها بر اساس قیمت‌های روز درب کارخانه صورت خواهد گرفت و مشتریان، خودروها را با قیمت‌های مصوب جدید دریافت خواهند کرد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.x092yt0oza26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما