plusresetminus
در جریان دیدار مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با رئیس دانشگاه شهید بهشتی، با هدف ارتقای تعامل بین صنعت خودروسازی و دانشگاه توافق شد، خودروسازی سایپا در دانشگاه شهید بهشتی مركز تحقیق و توسعه ایجاد ‌کند.
خودروسازی سایپا در دانشگاه شهید بهشتی مركز تحقیق و توسعه ایجاد می‌کند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، در دیدار «محمودرضا آقامیری»، رئیس دانشگاه شهید بهشتی و «محمدعلی تیموری»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا دو طرف بر همكاری‌های تخصصی، علمی و عملی در قالب پروژه‌های مشترک برای تأمین نیازهای مختلف صنعت خودرو و گروه سایپا تأكید شد.
محمدعلی تیموری با بیان اینکه دانشگاه شهید بهشتی علاوه بر نقش علمی، دانشگاهی كاربردی است كه دانش آموختگانش یافته‌های علمی را در حوزه صنعت به‌صورت كاربردی پیاده می‌كنند، افزود: موفقیت‌های یک سال اخیر سایپا حاصل آموخته‌های این دانشگاه است که در صنعت خودرو اجرایی شده است.
وی با تشریح وضعیت بحرانی سال گذشته سایپا، درباره 87 هزار خودروی ناقص این شرکت گفت:  درحال حاضر شاخص نرخ عبور مستقیم تولید بیش از 97 درصد است كه شاخص مهمی برای سنجش نظام برنامه‌ریزی جامع در صنعت خودرو است.
تیموری با توضیح اینکه میانگین تولید روزانه خودرو در سایپا به دو هزار دستگاه می‌رسد، افزود: در سال جاری 98 هزار دستگاه خودرو بیشتر از مدت مشابه سال قبل توسط سایپا عرضه شده است.
او تصریح كرد: با توجه به سیاست تولید اقتصادی سایپا و خروج سه محصول پرتیراژ از چرخه تولید و تمرکز بر خودروهای كار و تجاری، روند تولید در شرکت با اختلال مواجه نشد.
تیموری افزود: سیاست قیمت‌گذاری در ایران بر عكس دنیاست، در کشورهای دیگر قیمت‌گذاری خودرو توسط حمل و نقل عمومی و حمل و نقل كالا به شكل دستوری و خودروهای سواری بر اساس عرضه و تقاضا در بازار صورت می گیرد، بنابراین قیمت گذاری دستوری خودروهای سواری در ایران باعث افزایش واسطه‌گری و آسیب به محیط‌زیست شده، چون خودرو را به كالایی سرمایه‌ای تبدیل می‌کند.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: برای خارج کردن سایپا از زیان انباشته حدود 60 هزار میلیارد تومانی برنامه‌ریزی‌ها روی تولید و عرضه خودروهای عمومی متمرکز شد و در این راستا ساینا دوگانه سوز در ۶ ماهه اول و ساینا سه گانه سوز الكتریكال در ۶ ماهه دوم سال آینده و ون 14 نفره و وانت پادرالانگ وارد بازار خواهد شد.
تیموری به این نکته هم اشاره کرد که سایپا سال آینده با رونمایی از خودروهای جدید، پوست اندازی خواهد کرد و چهار خودرو سواری شامل؛ اطلس، سهند، آریا و p90 و چهار خودرو تجاری را به سبد محصولاتش اضافه خواهد کرد.
مدیرعامل گروه سایپا گفت: گروه سایپا مفتخر است كه امروز میهمان این دانشگاه بود، در این نشست چند پروژه ملی تعریف شد كه با اجرای این پروژه‌ها سالی یك میلیون قطعه داخلی سازی خواهد شد.
تیموری افزود: امیدوارم كه دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یك پشتوانه علمی و كاربردی در كنار سایپا و مركز تحقیقات حضور داشته باشد تا بتوانیم از این دستاوردها استفاده كنیم و خودروهای به روزی را به جامعه عرضه كنیم.
محمودرضا آقامیری نیز گفت: به‌عنوان یک شهروند و معلم دانشگاه و كسی كه معتقدم دانشگاه می‌تواند در صنعت تأثیرگذار باشد، سخنان مدیرعامل سایپا را بسیار امیدواركننده دیدم و به نظر می‌رسد، مدیریت ارشد سایپا چالش‌ها را به درستی شناسایی كرده و امید است، با رویكردی كه در این شركت شکل گرفته، اتفاقات خوب و بزرگی برای رفع مشکلات مردمی رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه توانمندی‌هایی دارد که با تکیه بر آنها می‌توان مشكلات صنعت را برطرف کرد، افزود: اگر بین صنعت و دانشگاه توازن برقرار شود، مشكلات هر دو بخش حل خواهد شد.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی بر ایجاد مركز تحقیق و توسعه با كمک سایپا در این دانشگاه تأكید كرد و گفت: دولت امسال فرصتی برای دانشگاه‌ها و صنعت فراهم كرده كه اگر صنعت، مراكز تحقیق و توسعه خود را در دانشگاه‌ها ایجاد كند مشمول بخشودگی مالیاتی می‌شود، دانشگاه شهید بهشتی آمادگی دارد، مركز تحقیق و توسعه مختص سایپا را در این دانشگاه ایجاد و تمام پروژه‌های مشترک را در این مركز عملیاتی كند.
آقامیری گفت: دانشجویان و اساتید در این مركز می‌توانند، با صنعت خودرو همكاری علمی و كاربردی داشته باشند و به این ترتیب، هم مشكلات دانشگاه در این حوزه حل و هم نیازمندی های صنعت خودرو برطرف می‌شود.
وی با بیان اینکه می‌توان تمام پروژه‌های كارشناسی ارشد و دكترا را به سمت نیازهای گروه سایپا سوق دهیم،  افزود: از نظر من اگر دانشگاه بخواهد مسیر خود را به درستی طی بكند باید اینگونه جلسات را برگزار كرده تا بتواند نقش خود را در تأمین نیازها و حل مسائل كشور ایفا كند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdch.wn-t23nzvftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما