plusresetminus
خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، در شرکت سایپا آذربایجان افتتاح شد.
خط تولید پمپ فرمان هیدرولیک با حضور مدیرعامل خودروسازی سایپا افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه جمعی از اعضای هیات مدیره این گروه ضمن بازدید از خطوط تولید دو شرکت سمتکو و سایپا آذربایجان، خط تولید پمپ هیدرولیک فرمان شرکت سایپا آذربایجان را افتتاح کرد.
«محمدعلی تیموری» در حاشیه این مراسم گفت: در ماه‌های اخیر در این دو شرکت برای حدود ۱۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه، هدف این بازدید کنترل کیفیت محصولات دو شرکت بوده و طی آن، تمام ایرادات سال‌های گذشته خودروها با پروژه‌های شرکت مگاموتور برطرف شده، افزود: افزایش کیفیت در محصولات تولیدی ماه اخیر باعث شده،‌ مراجعه به نمایندگی‌های سایپا در دوره گارانتی حدود ۵۰۰ درصد کاهش یابد.
تیموری با اعلام این خبر که تاکنون حدود ۱۰۰ برنامه کیفی اجرایی و پیاده‌سازی‌ شده و ۱۲۴ برنامه هم در حال اجراست، افزود: کیفیت تنهت حرف اول را در سایپا نمی‌زند، بلکه در تمام شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز گروه سایپا مورد توجه است.
وی درباره حضور گروه سایپا در نمایشگاه بین المللی خودرو تبریز گفت: تمرکز گروه سایپا روی خودروهای تجاری است و از دو محصول جدید در نمایشگاه رونمایی خواهد شد.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه تبریز از گذشته بستر مناسبی در صنایع قطعه سازی دارد و از نظر دانش فنی با تکنولوژی بالا و نیروی انسانی با دانش، از زیرساخت مناسبی برخوردار است، افزود: دانشگاه فنی تبریز در سطح بالایی قرار دارد و سایپا علاوه بر حضور در نمایشگاه،‌ درصدد ارتباط‌گیری با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشجویان است تا بتوانند ایده‌های خود را جهت ارتقای محصولات عرضه کنند .
تیموری گفت: در استان آذربایجان شرقی زیر ساخت و دانش قطعه‌سازی وجود دارد و هدف گروه سایپا این است که دو شرکت اصلی قطعه‌ساز و ۶۰ شرکت همکار این دو شرکت در تبریز جزو زنجیره تامین قطعه سازی شرکت مگاموتور، در تامین قطعات موتور، اکسل و گیربکس فعالیت بیشتری داشته باشند و هدف اصلی ما توسعه این شرکت ها است.
وی با بیان اینکه در دنیا صنعت قطعه‌سازی بر صنعت خودروسازی مقدم است و تا توسعه در بخش قطعه‌سازی رخ ندهد، صنعت خودروسازی پیشرفت نمی‌کند، افزود: با توجه به اینکه ۶ شرکت خودروساز در گروه سایپا فعال هستند، تلاش می‌شود، ظرفیت سایت‌های تولیدی که سال گذشته ۲۵ درصد فعال بود، را در سال‌جاری 50 درصد برسانیم و برای رسیدن به ۸۰ درصد برنامه‌هایی داریم.
تیموری با تاکید بر اینکه گروه سایپا سال گذشته با افزایش تولید، به سمت کاهش وابستگی به قطعات خارجی حرکت کرده و افتتاح خط تولید پمپ هیدرولیک فرمان که یکی از قطعات ایمنی خودرو از جمله این اقدامات است، افزود: با داخلی سازی کامل این محصول در سال آینده برای یک صد نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.
 مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با توضیح اینکه با افتتاح این خط تولید، صرفه جویی ارزی ۱۲ درصدی در این قطعه انجام شده و اگر داخلی سازی آن کامل شود، ارزبری آن به ۹۰ درصد کاهش می‌یابد،‌ گفت: برنامه امسال سایپا تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو است که۱۰  هزار دستگاه صادرات محصول تعهد داریم و ۱۰۰ هزار خودرو نیز وارداتی و مونتاژی خواهد بود و حدود ۵۴۰ هزار دستگاه نیز تولید داخل است که در حوزه تولید داخلی تمام فرآیندها در حال اجراست.
تیموری گفت: تا هفته گذشته حدود ۴۰۰ هزار خودرو تحویل مشتریان شده و تعهدات معوق زیر هزار دستگاه است و برای تنظیم بازار تولید امسال ۹۲ هزار دستگاه بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است.
 وی با اشاره به اینکه بازارهای صادراتی امسال گروه سایپا کشورهای عراق و ونزوئلاست که اولین محموله‌ها به این دو کشور ارسال شد، افزود: یک‌هزار دستگاه خودرو به عراق به صورت CKD ارسال شده و به ونزوئلا نیز پک اول هزار دستگاهی ارسال و پک دوم دوهزار دستگاهی در مرحله آماده سازی است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام اینکه خودرو جدید P90  در حال آماده سازی است، توضیح داد: این خودرو روی پلتفرم ساندرو تعبیه شده و استانداردهای 85 گانه را پاس می‌کند.
وی گفت: موتور این خودرو ME16 است که در مگاموتور در حال راه اندازی خط تولید آن هستیم و اولین نمونه های آن تولید شده و در بهمن ماه خط تولید آن افتتاح می شود و بازار هدف این خودرو کشور روسیه است.
تیموری با اشاره به اینکه خودروهای گروه سایپا در چند ماه اخیر از قرعه کشی خارج شده، خاطر نشان کرد: هر وقت در سامانه سایپا بر اساس مجوزهای تولید، فروش محصول اعلام شود مردم می توانند همه خودروهای ما را ثبت نام کنند.
تیموری گفت: با توجه به اینکه امسال قیمت دستمزدها نزدیک به ۵۷ درصد، ترخیص قطعات و خودروها از نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی ۲۸  هزار ۵۰۰ تومانی افزایش و قیمت مواد اولیه هم رشد چشمگیری داشته ولی  نرخ محصولات هیچ گونه افزایشی نداشته و تمام خودروهای سایپا بر اساس قیمت گذاری سال گذشته بوده است.
«روح‌الله زینالی»، مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان نیز درباره خط تولید جدید گفت: ظرفیت این خط تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه در فاز اول است و در فاز دوم ۳۰۰ هزار پمپ هیدرولیک فرمان تولید می‌شود که برای خودروهای خانواده ایکس ۱۰۰ و ایکس ۲۰۰ شامل خودروهای پراید، تیبا، کوییک و ساینا و عرضه به بازار یدکی تولید انجام می‌شود.
زینالی با اعلام اینکه ۱۵۰ میلیارد ریال در این طرح سرمایه‌گذاری شده، افزود:  این خط در سه شیفت کاری برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده و در تلاشیم تا این شرکت در منطقه به صورت هاب فرمان ساز سایپا معرفی شود و پمپ هیدرولیک، جعبه فرمان و ستون فرمان مکانیکی و برقی را تولید کند.
او تاکید کرد: در تولید این محصولات نگاه صادراتی هم بوده و از سال ۹۸ در حوزه صادرات به بازار عراق فعالیت کرده و امسال تاکنون یک میلیون دلار صادرات داشته ایم و تا آخر سال یک ونیم میلیون دلار محصول صادر خواهد شد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.j092yt0f5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما