plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵

گلکسی S21 FE ارزش خرید دارد؟

S21 FE که لقب قاتل پرچمدار را یدک می‌کشد، به جمع گوشی‌های ۲۰ میلیونی اضافه شده است
گلکسی S21 FE ارزش خرید دارد؟
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، S21 FE اواسط اسفند امسال به‌عنوان یک گوشی ۲۰ میلیونی فروخته می‌شود. نسبت به روز‌های اوج دلار، قیمت گلکسی S21 FE حدود پنج میلیون ریخته، اما درمقایسه با یکی، دو ماه قبلی فروشنده‌های موبایل آن را تقریبا دو میلیون گران‌تر می‌فروشند. S21 FE به‌خاطر قابلیت‌های شگفت‌انگیزی که دارد در بازار موبایل به‌اسم قاتل پرچمداران معروف است و از نظر دوربین که ملاک خیلی‌ها برای خرید گوشی محسوب می‌شود، بهترین انتخاب بین مدل‌های ۲۰ میلیونی بازار به‌حساب می‌آید. در همین محدوده قیمت و در اردوگاه رقیب، گوشی شیائومی 11T Pro در بازار حضور دارد و می‌شود با یک تا دو میلیون تومان کمتر بین گوشی‌های سامسونگ سراغ نسخه قدیمی آن یعنی S20 FE رفت.

قیمت گلکسی S21 FE چقدر است؟

به گزارش فرارو، قیمت گلکسی S21 FE باتوجه به رنگ آن درحال حاضر حدود چهار میلیون تومان تفاوت دارد. معمولا رنگ مشکی طرفدار بیشتری دارد و به‌همین خاطر فروشنده‌های موبایل قیمت گلکسی S21 FE نسخه ۲۵۶ گیگ را با رنگ مشکی حدود ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند. از همین مدل رنگ بنفش را با قیمت ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و گلکسی S21 FE با رنگ زیتونی را ۱۹ میلیون تومان می‌فروشند. البته گلکسی S21 FE با ۱۲۸ گیگ فضای ذخیره‌سازی قاعدتا قیمت کمتری دارد و می‌شود نسخه‌های بنفش و زیتونی آن را در نیمه اسفند امسال حدود ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید. در یک ماه گذشته و درست در روز‌هایی که دلار بدون توقف روی دور صعودی حرکت می‌کرد، بازار موبایل هم تحت تاثیر قرار گرفت و برخی از فروشنده‌های موبایل حدود ۲۵ میلیون تومان بابت گلکسی S21 FE دریافت می‌کردند.

مشخصات گوشی گلکسی S21 FE

S21 FE در بازار موبایل لقب قاتل پرچمدار را یدک می‌کشد. چون اساسا هدف سامسونگ از طراحی گوشی‌های نسخه FE یا همان گوشی‌های نسخه طرفداری این است که با هزینه کمتری بتوانیم به گوشی‌های سری پرچمدار دسترسی داشته باشیم. مهمترین قابلیت گلکسی S21 FE را باید دوربین قدرتمند ۱۲ مگاپیکسل بدانیم که آن را به یک گوشی بی‌رقیب در بازه مدل‌های ۲۰ میلیونی تبدیل می‌کند. کنار حسگر اصلی، دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید و هشت مگاپیکسل تله‌فوتو قرار دارند و خبری از دوربین تشخیص عمق در گوشی گلکسی S21 FE نیست. قابلیت فیلمبرداری ۴K و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل هم بخش دیگری از جذابیت‌های دوربین گلکسی S21 FE به‌حساب می‌آیند. نمایشگر داینامیک AMOLED نسل دوم همان چیزی است که سامسونگ برای پرچمداران خودش استفاده می‌کند و S21 FE را با همین صفحه‌نمایش راهی بازار کرده است. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR۱۰+ ترکیب واقعا قابل قبولی برای نمایشگ S21 FE محسوب می‌شوند و ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت را هم باید بخش دیگری از ویژگی‌های آن بدانیم. S21 FE در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ راهی بازار شده که البته نسخه‌های موجود در بازار موبایل ایران با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ فروخته می‌شوند و نسبت به آن یکی نسخه عملکرد نسبتا صعیف‌تری در بخش پردازنده از خودشان نشان می‌دهند.

رقبای اقتصادی گلکسی S21 FE

S21 FE در بازار موبایل الان رقبایی مثل 11T Pro و S20 FE دارد. اولی یک مدل قاتل پرچمدار دیگر در اردوگاه رقیب یعنی شیائومی است و دومی برادر قدیمی S20 FE به‌حساب می‌آید. S21 FE نسبت به S20 FE از نظر دوربین و باتری تفاوت زیادی ندارند، اما S21 FE علاوه بر اینکه به‌جای صفحه نمایش سوپر AMOLED با نمایشگر داینامیک AMOLED نسل دوم راهی بازار شده، به‌لطف داشتن تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ از حیث پردازنده اوضاع بهترین نسبت به S20 FE دارد. حالا شیائومی 11T Pro چه فرقی با S21 FE دارد؟ علاوه بر نمایشگر، فعالان بازار موبایل S21 FE را در آیتم دوبین گزینه بهتری نسبت به 11T Pro می‌دانند، اما گوشی چینی به‌خا‌طر اینکه با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار شده، در دوئل پردازنده‌ها از رقیب کره‌ای جلو می‌افتد. باتری پنج هزار میلی‌آمپر‌ساعت هم دومین برتری شیائومی 11T Pro برابر S21 FE است و شارژر عجیب‌وغریب ۱۲۰ وات هم جذابیت بعدی 11T Pro است که باعث می‌شود در عرض تقریبا نیم‌ساعت ظرفیت باتری گوشی از صفر به ۱۰۰ درصد برسد.
مقایسه S21 FE با رقبای اقتصادی
مدل S21 FE S20 FE 11T Pro
صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X سوپر AMOLED AMOLED
تراشه اصلی اگزینوس 2100 اگزینوس 990 اسنپدراگون 888
دوربین اصلی 12 مگاپیکسل 12 مگاپیکسل 108 مگاپیکسل
ظرفیت باتری چهار هزار و 500 میلی‌آمپرساعت چهار هزار و 500 میلی‌آمپرساعت پنج هزار میلی‌آمپرساعت
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcj.temfuqevosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما