plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

ورود ۱۴.۶ میلیون تن کالای اساسی از خوزستان به کشور

از ابتدای امسال تا کنون ۱۴.۶ میلیون تن کالای اساسی از طریق پهلوگیری ۲۴۰ فروند کشتی در بندر امام خمینی وارد کشور شده است.
ورود ۱۴.۶ میلیون تن کالای اساسی از خوزستان به کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از تخلیه کشتی ۷۰ هزار تنی حامل کالای اساسی در طول سه روز خبر داد و گفت: در حال حاضر حجم خروج کالای اساسی از این مجتمع بندری به بیش از ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.
داود چگنی افزود : به واسطه ارتقاء شاخص‌های بهره وری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، فرایند تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی از سرعت مطلوبی برخوردار هستند.
وی با اشاره به تأمین تجهیزات استراتژیک پرقدرت، انسجام‌بخشی و هماهنگی عوامل تخلیه کالای اساسی بیان کرد: در شبانه روز گذشته بیش از ۲۶ هزار تن کالای اساسی از یک فروند کشتی تخلیه شد.
چگنی گفت: همچنین با تداوم این روند، یک کشتی ۷۰ هزار تنی حامل ذرت در مدت سه روز تخلیه و از اسکله جداسازی خواهد شد.
وی افزود: به طور همزمان برای تسریع در تخلیه این میزان کالای اساسی، پنج تجهیز شامل چهار مکنده پرقدرت و یک جرثقیل ۱۴۰ تنی در حال تخلیه کالای اساسی از کشتی بود که رکورد جدیدی در این زمینه به ثبت رسید.
سرپرست معاونت امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴.۶ میلیون تن کالای اساسی از طریق پهلوگیری ۲۴۰ فروند کشتی در بندر امام خمینی وارد کشور شده است.
چگنی در ادامه بیان کرد: از این میزان کالای اساسی وارد شده به این بندر، بیش از ۱۳.۷ میلیون تن کالا به وسیله ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی به مراکز مصرف در سراسر کشور انتقال داده شده است.
گفتنی است بندر امام خمینی یکی از بنادر استراتژیک و بین المللی و از درگاه‌های صادرات و واردات کشور است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.v8pbjh87o9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما