plusresetminus
در جریان بازدید شهردار تهران از مرکز تحقیقات خودرو سایپا مقرر شد، شهرداری تهران و خودروسازی سایپا کارگروه مشترک نوسازی خودروهای عمومی مسافری و باری تشکیل ‌دهند.
سایپا و شهرداری تهران کارگروه مشترک نوسازی خودروهای عمومی مسافری و باری تشکیل می‌دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، «علی‌رضا زاکانی» به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد شهرداری تهران از مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بازدید کرده و از نزدیک در جریان توانمندی‌های این گروه در حوزه محصولات جدید، خودروهای مناسب حمل و نقل عمومی و باری و توانمندی‌های آزمایشگاهی قرار گرفت.
شهردار تهران در حاشیه این بازدید گفت: امروز با ابعاد پیشرفت و اقدامات خوبی که در گروه خودروسازی سایپا انجام شده،‌ بیش از پیش  آشنا شدیم و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده که به نوعی جبران‌کننده مشکلات گذشته است.
زاکانی با بیان اینکه کلان‌شهر تهران نیازمند تحول در حوزه حمل و نقل عمومی است، تاکید کرد: در این زمینه نگاه شهرداری تهران به ظرفیت‌های داخلی است و امیدواریم، بتوانیم با همکاری خودروسازان داخلی خدمات مناسبی به مردم ارائه دهیم.
وی با اشاره به اینکه به همین دلیل امروز به همراه مدیران حوزه خدمات شهری و حمل و نقل شهرداری تهران در شرکت سایپا حضور یافته،‌ تصریح کرد: مقرر شد کارگروه مشترکی از دو مجموعه ایجاد شود تا همکاری‌ در حوزه تولید خودروهای عمومی مسافری و باری داخل شهری بیش از پیش افزایش یابد.
شهردار تهران با بیان اینکه خودروهای سایپا اقتصادی و نسبتا ارزان قیمت هستند و می‌توان در این حوزه با هماهنگی بیشتر بین دو مجموعه در جهت نوسازی ناوگان عمومی اقدام کرد، خاطرنشان کرد: امروز از نزدیک با ظرفیت و توانمندی گروه سایپا آشنا شدم و با نگاه تحولی سایپا در حوزه حمل ونقل بار و مسافر امیدواریم خیلی زود شاهد نوسازی این گروه خودروساز باشیم.
زاکانی با بیان اینکه، سایپا نسبت به گذشته شاهد تغییر و تحولات بسیاری بوده و بهبود کیفیت محصولات در این گروه خودروساز قابل لمس است، تاکید کرد: گزارشاتی که از رضایت مردم در سال‌جاری دریافت شده و همچنین افزایش تنوع محصولات در سال آینده، شرایط را برای این شرکت مطلوب‌تر خواهد کرد.
«محمدعلی تیموری»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز گفت: برای اولین بار، شهردار تهران در گروه خودروسازی سایپا حضور یافت و این موضوع  بیانگر حمایت از صنعت خودروسازی داخلی و توسعه خودروهای کار و شهری در ناوگان حمل و نقل عمومی است.
تیموری با بیان اینکه باید هزینه‌های حمل و نقل عمومی در سطح کلان‌شهری چون تهران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: استفاده از خودروهای حمل ونقل درون شهری وارداتی زیان‌ده و سه برابر هزینه‌‌بر است، به همین‌منظور امروز محصولات متنوع سواری برای استفاده در تاکسیرانی و تجاری برای حمل و نقل درون شهری و ون مسافری عرضه و معرفی شد.
وی با بیان اینکه ساینا گازسوز اولین خودرو سواری گازسوز عرضه شده برای استفاده در حوزه تاکسی شهری است،‌ ادامه داد: خودروی ون 14 نفره معرفی شده از سوی سایپا نه تنها هزینه حمل مسافر را بسیار کاهش می‌دهد، چون قیمت این محصول یک سوم مشابه خارجی است، بلکه مجهز به  موتور گازسوز پر قدرت با پیمایش 380 کیلومتر در هر بار شارژ گاز است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با معرفی خودرو پادرا پلاس لانگ گفت: این محصول جدیدی است که برای حمل بار حجیم شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با خودروهای 6 تن وارداتی رقابت می‌کند.
وی افزود: 90 درصد قطعات خودروهای وارداتی از خارج از کشور تامین می‌شود و در حوزه خدمات پس از فروش و تعمیرات به طور کامل به خارج وابسته هستند، در صورتی‌که پادرا پلاس لانگ محصولی کاملا داخلی است که تا سه تن توان حمل بار حجیم را دارد و با سوخت پاک CNG آلایندگی کمتری نسبت به خودروهای مشابه خود با سوخت دیزل دارد.
تیموری تاکید کرد: برای خودروهای ویژه حمل ونقل عمومی به لحاظ کیفی آنالیز گسترده‌ای در حوزه قطعات انجام می‌شود، چون قرار است، از این محصولات در حمل ونقل عمومی استفاده شود و خودرویی که به حمل و نقل عمومی ورود پیدا می‌کند،‌ باید قدرت پیمایشی چندین برابر خودروی شخصی داشته باشد، لذا به کیفیت قطعات عملکردی توجه ویژه‌ای شده است.
وی با بیان اینکه تمرکز در گروه سایپا بر روی کیفیت محصولات است، گفت: دقت در کیفیت محصولات گروه سایپا بسیار بالاست، طوری‌که خودروهای تولیدی بدون ایراد یا با کمترین ایراد به مشتری تحویل داده می‌شود و پیش از تحویل کنترل‌های متعددی انجام می‌شود، در نتیجه مراجعه به نمایندگی‌ها در دوره گارانتی  500 درصد کاهش پیدا کرده است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcg.z9nrak9yqpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما