plusresetminus
مدیرعامل گروه خودروسازی ساپیا تاکید کرد که خودرو چانگان CS35 پلاس به‌زودی در بورس کالا عرضه می‌شود.
مدیرعامل سایپا از عرضه‌ی خودرو چانگان CS35 پلاس در بورس کالا خبر داد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مدیرعامل و معاونان بانک تجارت ضمن حضور در شرکت خودروسازی سایپا و بازدید از خطوط تولید این شرکت، با مدیرعامل سایپا در خصوص افزایش تعامل بین دو مجموعه بحث و تبادل نظر کردند.
در دیدار «محمدعلی تیموری»، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن تقدیر از حمایت بانک تجارت از تولید در سایپا گفت: از ابتدای حضور در سایپا و در شرایط سخت مالی،  بانک تجارت با حضور و حمایت، سایپا را تنها نگذاشت و به تولید کمک کرد.
وی با اعلام اینکه، در سال‌جاری سایپا 90 هزار خودرو بیشتر از سال گذشته تولید و عرضه کرده، تاکید کرد: این مهم با تلاش همه همکاران در گروه سایپا محقق شده است.
تیموری با بیان اینکه فروش سایپا از 36 هزار میلیارد تومان در سال 1400 به بیش از 76 هزار میلیارد تومان در سال 1401 رسیده، تصریح کرد: افزایش تولید و تحویل محصولات بی‌شک با حمایت سیستم بانکی صورت گرفته، به ویژه بانک تجارت که بیش از 60 درصد این حمایت و ایجاد نقدینگی را از طریق اوراق گام، SCF و دیگر ابزارهای مالی را برعهده داشته است.
وی با تاکید براینکه، سایپا بیش از 100 هزار میلیارد تومان فروش و درآمد خواهد داشت و اولین شرکتی واردکننده خودروهای چانگان در سه مدل خواهد بود،‌ افزود: از هفته بعد اولین عرضه خودرو چانگان CS35 پلاس در بورس کالا انجام خواهد شد و انتظار می‌رود، بانک تجارت در واردات خودرو نیز حمایت لازم را از سایپا داشته باشد.
تیموری با توضیح اینکه، سایپا در حال حاضر توانسته واردات خودرو را در قالب خودروهایSUV زیر 10 هزار دلار با قیمت و کیفیت بین المللی انجام دهد، افزود: تیراژ تولید روزانه گروه سایپا بیش از 2 هزار دستگاه است.
وی خاطرنشان کرد: برنامه سال آینده گروه سایپا، تولید روزانه 2 هزار و 500 دستگاه خودرو از محصولات جاری و 500 دستگاه مونتاژ و واردات به صورت CBU است که جمعا تولید روزانه 3 هزار دستگاه را در دستور کار داریم و با تولید و عرضه این تعداد خودرو، درآمد سایپا به بیش از  200 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و این تعداد تولید بدون داشتن نقدینگی و حمایت سیستم بانکی امکان پذیر نیست و انتظار داریم که بانک تجارت این حمایت را از تولید داشته باشد.
او با بیان اینکه طبق وعده، سایپا تا بهمن سال آینده از 8 مدل خودرو جدید خود رونمایی خواهد کرد، افزود: تا تابستان سال آینده 6 مدل خودرو سایپا آماده عرضه به بازار خواهد بود، خودرو آریا هم با تغییر قوای محرکه با موتور 2 لیتری میتسوبیشی و تبدیل داشبورد سخت به نرم با بالاترین کیفیت و با گارانتی 5 ساله وارد بازار خواهد شد.
وی تاکید کرد: این محصولات در این سطح کیفیت نیاز به نقدینگی بیشتر و حمایت مالی دارد و امیدواریم همچون گذشته بانک تجارت در کنار تولید قرار بگیرد.
در این مراسم مدیرعامل بانک تجارت نیز ضمن تبریک به مدیرعامل و کارکنان گروه سایپا گفت: بعد از یک سال که از بازدید اول بنده می‌گذرد، کاملا تحولات و تغییرات مثبت این مجموعه قابل مشاهده و تحسین است.
هادی اخلاقی فیض با بیان اینکه توقعات زیادی از این  مجموعه وجود دارد، گفت:  سایپا برنامه‌ریزی خوبی داشته و توانسته زمینه ارتقای کیفی محصولاتش را فراهم کند و با کنترل قیمت، تقاضا را به شکل منطقی پاسخگو باشد.
وی ضمن تبریک به عملکرد گروه سایپا در تولید، گفت: امید است، روند اصلاحات در تولید و مدیریت اقتصادی مجموعه ادامه یابد و شاهد موفقیت‌های بیشتر این مجموعه باشیم.
اخلاقی با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی در سبد توسعه محصول سایپا وجود دارد و بانک تجارت با توجه به توافقی که از سال گذشته با سایپا داشته تلاش دارد با تمام مجموعه‌های وابسته به هلدینگ سایپا، تامین‌کنندگان و قطعه‌سازان به هر شکل ممکن در قالب سیستم ‌های جدید مالی امکانی را فراهم کند که دغدغه های مالی این مجموعه‌ها به حداقل برسد، افزود: بانک تجارت با حمایت از بازار سرمایه و بازار پول تلاش می‌کند، طرح‌ها و برنامه‌های با حداکثر بازدهی را به اجرا بگذارد.
وی تاکید کرد: از سال گذشته تلاش شده، با تکیه بر بازار سرمایه و انتشار انواع اوراق تامین سرمایه، از طرح‌های توسعه‌ای سایپا حمایت کنیم و با استفاده از ابزارهای داخلی نظیر گام و انواع الی سی‌های داخلی و ظرفیت‌های بین المللی نیازهای سایپا را تامین کنیم.
مدیرعامل بانک تجارت با اعلام این خبر که بر اساس مذاکرات صورت گرفته با با مدیرعامل سایپا مقرر شد، در قالب یک برنامه جامع مالی از برنامه‌های آتی سایپا و زیر مجموعه‌های آن حمایت کنیم، گفت: این حمایت شامل تامین کنندگان، قطعه‌سازان، مجموعه‌های خدمات پس از فروش و حوزه‌های تولید نیز خواهد شد.
او با بیان اینکه بر اساس توافق اولیه در سال گذشته همکاری مناسبی ایجاد شده و امسال این مهم به حد قابل قبولی رسیده گفت: در سال آینده ابعاد تعاملات بانک تجارت با سایپا با توجه به برنامه های متنوعی که سایپا جهت تولید محصولات جدید و ارتقای کیفی محصولات جاری در دستور کار قرار داده افزایش خواهد یافت چراکه نیاز به سرمایه گذاری و تامین مالی وجود دارد.
اخلاقی فیض تصریح کرد: با توجه به بهبود قابل توجه مالی که در سایپا نسبت به سال گذشته انجام شده این امکان وجود دارد که بانک با ظرفیت بیشتری در کنار سایپا باشد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.oqpa2bq4ola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما