plusresetminus
۱۰۰ گیگ اینترنت هدیه به پدرانی که روز پدر صاحب فرزند شدند، فراهم شدن امکان تماس از پلتفرم‌های داخلی با خارج از کشور و ۵۷ درصد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات احراز شد، برخی از مهم‌ترین اخبار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در هفته‌ جاری بود.
۱۰۰ گیگ اینترنت هدیه به پدران و تماس از پلت‌فرم‌های داخلی با خارج
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، روز شنبه گذشته که مصادف با میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر بود با اعلام خبر ارائه ۱۰۰ گیگ اینترنت هدیه به پدرانی که در این روز صاحب فرزند شدند آغاز شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه گفت جزئیات بیشر از طریق سایت وزارت خانه منتشر خواهد شد.
قابلیت‌های متمایز در پیام‌رسان‌های داخلی
زمزمه‌های حمایت از پلت‌فرم‌های داخلی طی سال‌های گذشته مطرح بود اما این موضوع زمانی شدت گرفت که چند سال قبل یکی از پیام‌رسان‌های خارجی با محدودیت‌هایی روبه‌رو و همین موضوع لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را داغ کرد.
حمایت دولت برای ارتقاء و حمایت از پلت‌فرم‌های داخلی ادامه داشت اما این مسیر طی چند ماه گذشته به دلیل ایجاد محدودیت برای دو پلت‌فرم خارجی از سوی مراجع ذی صلاح شتاب بیشتری به خود گرفت و بارها از سوی مسئولان مربوطه گفته شد پلت‌فرم‌های داخلی تقویت و حمایت می‌شوند و در این مدت کیفیت پیام‌رسان‌ها هم به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا کرده است.
در همین رابطه، نشستی مشترک با حضور سکوهای مشمول داخلی و بانوان کارآفرین از جمله تولیدکنندگان، عرضه کنندگان و دیگر فعالان برگزار شد. در این نشست دو سویه که به منظور هم‌افزایی برگزار شد، دوطرف، به بیان دیدگاه و نظرات خود پرداختند و محمد خوانساری، معاون وزیر ارتباطات نیز در این نشست، اظهار کرد: در حال حاضر به حد نیاز، زیرساخت‌های فنی فراهم است، اما دستیابی به وضعیت مطلوب چه برای این سکوها اعم از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی و چه برای کسب و کارهایی که به سکوهای داخلی مهاجرت کرده‌اند، نیازمند زمان بیشتری است.
طبق  گفته خوانساری در پیام‌رسان‌های داخلی قابلیت‌هایی در حال شکل گیری است که موارد مشابه خارجی فاقد آن هستند. معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کارها و استفاده از تخفیف‌های پستی در صورت خرید از فروشگاه‌های مستقر در این سکوها و همچنین کاهش سوءاستفاده‌های مالی موجود بر بستر خرید و فروش در این حوزه و ایجاد اطمینان برای مردم، از جمله این موارد هستند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.o0k2yt0jka26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما