plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

افزایش اشتغال زنان با ایجاد تعاونی‌های گردشگری

معاون وزیر تعاون از تقویت تعاونی‌های گردشگری خبر داد و گفت: توسعه تعاونی‌های گردشگری موجب افزایش اشتغال زنان و روستاییان می‌شود.
افزایش اشتغال زنان با ایجاد تعاونی‌های گردشگری
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، همه ساله عده بسیاری از گردشگری به نقاط مختلف جهان سفر می کنند که از محل آن میلیون‌ها فرصت شغلی به وجود می‌آید و سرمایه‌گذاری های متعدد در حوزه های اقتصاد و گردشگری ملی و محلی صورت می پذیرد.
دولتها در راستای بهره‌مندی از مزیتهای گردشگری سیاستها و برنامه‌ریزی های مختلفی را در دستور کار قرار می‌دهند تا علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری از ظرفیت این صنعت عظیم در جهت اشتغالزایی و ارزآوری استفاده کنند.
در این بین نقش تعاونی‌ها به عنوان بنگاههای زودبازده و کارآمد در حوزه گردشگری می‌تواند اثرگذار باشد.تعاونی‌های گردشگری با توجه به کارکردها و مزیتهای خود ضمن ارتقای سطح دانش اعضا به کاهش هزینه‌ها،‌ عرضه بهینه محصولات و خدمات گردشگری، خلق فرصتهای شغلی، بازاریابی و رونق کسب و کار کمک کنند.
در همین راستا مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقویت تعاونی‌های گردشگری را در دستور کار وزارت تعاون عنوان کرده و می‌گوید: ناتوانی سازمان‌ ها و شرکت های خصوصی و دولتی در پاسخگویی کامل به نیازهای صنعت گردشگری به عنوان بخشی تاثیرگذار بر فرهنگ و اقتصاد جامعه، نقش تعاونی ها را در این حوزه را پررنگ تر می کند.
او می‌گوید: تعاونی‌ها می توانند با برقراری ارتباط بین دولت، برنامه‌ریزان و مردم و با انجام فعالیتهایی که منافع هر دو طرف را تامین می‌کند به توسعه ملی، اقتصادی و اجتماعی کمک کنند.
معاون تعاون وزیر کار با اشاره به ایجاد تعاونی‌های بسیار در حوزه صنایع دستی‌ می‌گوید: توسعه و تقویت تعاونی‌های گردشگری موجب افزایش اشتغال زنان و روستاییان می‌شود. 
در حال حاضر بسیاری از کارشناسان تاکید دارند که توسعه تعاونی‌های گردشگری و بوم گردی در روستاها موجب رونق اشتغال نیروهای بومی و فروش صنایع محلی می‌شود و از مهاجرت گسترده ساکنین روستا به شهرها جلوگیری می کند. به زعم‌ آنها با راه‌اندازی و تاسیس تعاونی‌های گردشگری مسافرت رونق می‌گیرد و سفر به سبد خانوارها برمی‌گردد.
برابر اعلام معاونت تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی تا اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در کل کشور ۳۲۹۹ تعاونی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت داشتند که از این تعداد بیش از ۱۴۰۰ تعاونی مربوط به حوزه گردشگری و هتلداری و ۱۸۳۸ تعاونی در حوزه صنایع دستی بوده است.
در حال حاضر عمده تعاونی‌های حوزه گردشگری در مناطق روستایی هستند و بیش از ۶۰ درصد این تعاونی‌ها توسط زنان اداره می‌شود. بهره‌گیری از ظرفیت بالای تعاونی‌های گردشگری ضمن فراهم کردن بستر اشتغال پایدار و فراگیر، موجب امنیت شغلی و کسب درآمد خانوارها می‌شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.absurhbwfiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما