plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

پلاک‌زنی هوشمند شناورهای فاقد هویت در دستورکار سازمان بنادر

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد استانداردسازی و پلاک‌زنی هوشمند شناورهای فاقد هویت و حک لیزری روی موتور آن‌ها در دستورکار این سازمان قرار دارد.
پلاک‌زنی هوشمند شناورهای فاقد هویت در دستورکار سازمان بنادر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مهدی فرمهینی فراهانی مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی درباره ساماندهی شناورهای فاقد هویت و اقدامات صورت گرفته از سوی این سازمان، اظهار داشت: در حوزه ساماندهی شناورهای فاقد هویت برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی پلاک‌زنی شناورها به ویژه پلاک زنی هوشمند از طریق کد QR در دستورکار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در رابطه با پلاک‌زنی هوشمند شناورهای فاقد هویت از پتانسیل و ظرفیت یک شرکت دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم تا بحث استانداردسازی پلاک‌ها، هوشمند کردن پلاک‌ها و حک لیزری روی موتور انجام شود و شاهد هویت‌بخشی و ساماندهی شناورهای فاقد هویت باشیم.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در مورد شناورهای فاقد هویت مقوله مشخص شدن کاربری آن‌ها مدنظر قرار دارد، عنوان کرد: در حال رایزنی با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ارگان‌های ذی‌ربط هستیم تا قایق‌های مربوطه برای کاربری مشخصی از جمله صیادی، خدماتی یا…ثبت شوند.

فراهانی افزود: در این رابطه جلسات متعدد در حال برگزاری است تا طبق یک برنامه مشخص و مدون، شناورهای فاقد هویت طی فازبندی‌های مشخص، هویت بخشی شوند.

وی با بیان اینکه هر چند آمار دقیق و مشخصی از شناورهای فاقد هویت وجود ندارد و با توجه به ساخت این شناورها در کارگاه‌های غیرمجاز، نمی‌توان به عدد دقیقی در این زمینه دست یافت، گفت: به گفته دریابانی حدود ۱۵ هزار شناور فاقد هویت وجود دارد.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه رویکرد این سازمان ساخت شناورهای مختلف در کارگاه‌های مجاز مورد تأیید سازمان بنادر است، اظهار داشت: سال‌های متمادی شناورهای مختلفی در کارگاه‌های غیرمجاز ساخته شده و رویکرد سازمان بنادر ساخت شناور در کارگاه‌های مجاز و مورد تأیید، نظارت بر ساخت این شناورها و هویت بخشی به آن‌ها است.

فراهانی با تصریح اینکه صرفاً سازمان بنادر و دریانوردی نمی‌تواند در حوزه ساماندهی شناورهای فاقد هویت مسائل مورد نظر را پیش ببرد، خاطرنشان کرد: نیازمند همکاری ارگان‌های ذی‌ربط و بهره‌مندی از قوه قهریه از جمله ظرفیت و ورود دریابانی به منظور برخورد هستیم و باید شاهد توقیف این شناورهای غیرمجاز باشیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان یک سازمان حاکمیتی ثبت اصولی شناورها را در دستورکار دارد، عنوان کرد: حدود ۶۰۰ شناور فاقد هویت طی یکسال اخیر هویت‌بخشی شده‌اند و امیدوار هستیم با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط، این رویکرد با سرعت بیشتری پیش برود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcf.mdtiw6de1giaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما