plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

3 شرط مهم برای کاهش قیمت دلار /پیش بینی بازار ارز 2 بهمن

از نگاه تحلیلگران ارزی یکــی از عواملــی کــه بــه میــزان زیــادی بر قیمــت دلار تأثیرگذار گذاشته فضای روانی جامعه و انتظارات افراد از این بازار می باشد. در زمینه قیمت دلار تورم تأثیر قابل توجهــی دارد، بنابراین انتظارات تورمی نیز می تواند بر آن تأثیراتی بگذارد.
3 شرط مهم برای کاهش قیمت دلار /پیش بینی بازار ارز 2 بهمن
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، قیمت دلار که با تغییر رئیس کل بانک مرکزی در یک محدوده خاص منجمد شده بود در روزهای اخیر با شوک هیجانی تصمیم اخیر پارلمان اروپا مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درفهرست گروه‌های تروریستی اتحادیه اروپا  و همچنین محدودیت‌های اعمال‌شده برای همکاری بانک‌های عراقی با ایرانی‌ها به پرواز درآمده است.
معامله گران معتقدند با داغ شدن حال و هوای موضع گیری های سیاسی و هجمه فضای منفی رسانه ای بین المللی علیه ایران یخ بازار دلار هم آب شد. 

حمله روانی به بازار دلار 

از نگاه تحلیلگران ارزی یکــی از عواملــی کــه بــه میــزان زیــادی بر قیمــت دلار تأثیرگذار گذاشته فضای روانی جامعه و انتظارات افراد از این بازار می باشد. در زمینه قیمت دلار تورم تأثیر قابل توجهــی دارد، بنابراین انتظارات تورمی نیز می تواند بر آن تأثیراتی بگذارد. 
معامله گران در حالی تصمیم پارلمان اروپا و تحریم سپاه را برجسته کرده اند که اطلاعات تکمیلی بعد از آن نشان داد مسیر اجرایی شدن پیچیدگی های زیادی دارد. 
همزمان با افزایش قیمت دلار در تهران رییس کل بانک مرکزی در تازه ترین اظهارت خود گفته عامل اصلی نوسان در نرخ ارز آزاد، فضاسازی های رسانه ای و عملیات روانی در جامعه است و وعده داده که نرخ ارز به ثبات بیشتری خواهد رسید

 گشایش ارزی جدید همزمان با افزایش قیمت دلار در تهران 

از سوی دیگر در حالی که مقامات آمریکایی و عراقی خبر از اعمال محدودیت در زمینه انتقال ارز از عراق منتشر کرده‌‌‌اند، بانک مرکزی ایران خبر از گشایش ارزی داده است.  آن طور که روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده گشایش های ارزی جدیدی جهت عرضه ارز در سامانه نیما صورت گرفت به طوری که بعد از یک وقفه یک ساله امروز مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو از محل منابع بانک مرکزی کشورمان در عراق در سامانه نیما عرضه و کل آن بلافاصله به فروش رفت.
همچنین بازرگانان و تجار با این گشایش ارزی قادر خواهند بود تا ضمن تسریع در انجام فرآیندهای تجاری و بانکی از محل منابع مربوطه در عراق تقاضاهای ارزی خود را جهت واردات کالاهای اساسی با سرعت بیشتر و به نحو مناسب‌تری پوشش دهند.

رکود شکنی معاملات ارز نیمایی

مجموع ارز معامله شده در سامانه نیما طی روز گذشته به معادل ۵۱۱ میلیون دلار رسید که این میزان، بیشترین حجم معامله روزانه انجام شده در این سامانه است.

3 شرط مهم برای کاهش قیمت دلار 

در شرایط فعلی عده ای از فعالان بازار باور دارند سه خبر می‌تواند التهاب بازار را از بین ببرد: سفر گروسی به تهران، برگشت ایران و غرب به میز مذاکره و ایجاد بازار مبادله ارزی از طرف بانک مرکزی.
بخش دیگری از فعالان باور دارند در صورتی که اتحادیه اروپا در هفته جاری سپاه را در لیست تروریستی قرار ندهد این امر ممکن است قدرت بازیگران کاهشی را تقویت کند و نرخ دلار در سراشیبی قرار بگیرد. با این حال تا زمانی که نهاد مرکزی بازارساز جهت انتظارات را تغییر ندهد ممکن است نرخ دلار دوباره صعودی شود. 

بازار ارز در حالت انتظار 

از نگاه برخی از بازیگران ارزی برخی از معامله گران در ابتدای هفته وارد بازار نشده اند و منتظر هستند تا روز دوشنبه شرایط سیاسی در شورای اتحادیه اروپا تا حدی شفاف تر شود. برخی دیگر منتظر هستند که ارز خود را در بالاترین قیمت به فروش برسانند و منتظر اولین علامت از تغییر روند دلار هستند. 

قیمت دلار اصلاح می شود؟ 

گفته می شود قیمت دلار دیشب در معاملات پشت خطی در مقایسه با روز شنبه نوسان محدودی را ثبت کرده است.عده ای از معامله گران می گفتند با توجه به اینکه نرخ دلار روز گذشته فواره ای بالا رفته این احتمال وجود دارد در بازار امروز اصلاح شود. 

اگر نرخ دلار مورد حمایت قرار بگیرد... 

در این میان عده ای دیگر می گفتند در صورتی که اسکناس آمریکایی در تهران مورد حمایت بازار های همسایه و نرخ حواله درهم قرار گیرد احتمال صعود مجدد در بازار امروز محتمل خواهد بود. 
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.sqpa2bqeola82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما