plusresetminus
بازار ابزارهای مشتقه فرابورس ایران امروز شنبه یکم بهمن ماه، برای نخستین بار میزبان آغاز قراردادهای اختیار خرید و فروش یک صندوق با درآمد ثابت خواهد بود.
معاملات مشتقه ETF درآمد ثابت برای نخستین بار در بازار سرمایه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، امروز قرارداد آپشن روی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری کارا در نمادهای معاملاتی مختلف در سررسیدهای فروردین، تیر و دی ماه ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد.
فرابورس ایران با توجه به ویژگی صندوق‌های ‌ETF از جمله داشتن بازارگردان فعال و عدم توقف نماد، بازکردن آپشن روی این صندوق‌ها را در دستور کار خود قرار داد و در این زمینه اولین قراردادهای اختیار خرید و فروش روی ETFهای سهامی داریوش و کاریس را خرداد ماه امسال منتشر کرد.
قرارداد آپشن صندوق با درآمد ثابت «کارا» در حالی برای نخستین بار در فرابورس منعقد خواهد شد که خرداد امسال آپشن ETF شاخص هم‌وزن نیز از طریق فرابورس ایران پا به بازار سرمایه گذاشت.
گفتنی است در معاملات آپشن کارا که صندوق با درآمد ثابت از نوع دوم است، برای نخستین بار قیمت اعمال در سررسیدهای مختلف بر اساس نرخ‌های اوراق محاسبه شده است.
بر اساس اطلاعات مندرج در اطلاعیه قرارداد آپشن صندوق کارا، زمان تسویه نقدی برای دارندگان موقعیت‌های خرید و فروش یک روز کاری پیش از سررسید زمان تسویه فیزیکی و زمان تسویه فیزیکی آخرین روز معاملاتی قراردادهای اختیار معامله خواهد بود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.z8nbjh8pz9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما