plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲

خط‌آهن رشت-آستارا ۳ ساله ساخته می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ساخت ۳ ساله خط‌آهن رشت-آستارا، گفت:امیدواریم خط‌آهن رشت-کاسپین تا بهار سال آینده تکمیل شود.
خط‌آهن رشت-آستارا ۳ ساله ساخته می شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، خیراله خادمی در حاشیه نشست‌های بازدید هیأت روسی از احداث راه آهن رشت- آستارا، این خط ریلی را یک انقلاب در ترانزیت بین‌المللی و منطقه‌ای اعلام کرد و گفت: با تکمیل شدن این بخش از کریدور ریلی شمال - جنوب، تحولی در حوزه تبادل کالا و بار در قسمت شرق و غرب صورت می‌گیرد و می‌تواند مسیری جذاب، اقتصادی و با امنیت کامل برای جا به جایی بار نسبت به مسیر موجود باشد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به مذاکرات متعدد با روسیه برای این همکاری اظهار کرد: به دنبال جلسات کارشناسی طی روز چهارشنبه، توافقاتی در سطوح بالا میان دو کشور صورت گرفت، پیشنهادات کتبی طرفین تبادل شد و با توجه به تمایل روسیه برای این همکاری امیدوارم تا پایان سالجاری به یک توافق اجرایی دست پیدا کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از شروع مقدمات تأمین مالی پروژه با استفاده از منابع داخلی خبر داد و افزود: در حال حاضر توافقاتی با سازمان برنامه و بودجه کشور و سایر روش‌های تأمین مالی پروژه برای تملک اراضی مسیر صورت گرفته است که در صورت تخصیص این اعتبار امیدواریم بخشی از هزینه‌های تملک اراضی تا پایان سال تأمین شود.
خادمی اعتبار مورد نیاز برای احداث این مسیر ریلی را ۲۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در صورت تکمیل مسیر طی ۳ سال این رقم معاول ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان به ارزش روز برآورد می‌شود که ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه اجرا و ۳ هزار میلیارد تومان برای ارزیابی اراضی مورد نیاز است.
معاون وزیر راه و شهرسازی طول محور ریلی رشت - آستارا را ۱۶۴ کیلومتر اعلام و ذکر کرد: هم‌اکنون عملیات اجرایی ۱۲ کیلومتر از سمت آستارا و ۱۰ کیلومتر از سمت رشت آغاز شده است و در صورت تأمین بخشی از اعتبار تا پیش از پایان سال امیدواریم بخش‌های دیگر پروژه نیز فعال شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین به عنوان بخش اول تکمیل کریدور ریلی شمال- جنوب گفت: عملیات اجرایی در این بخش از پروژه نیز در حال انجام است، ۱۵ کیلومتر از مسیر ریلگذاری صورت گرفته است و با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور به استان گیلان و تخصیص بخشی از این اعتبارات امیدواریم تا بهار سال آینده این محور ریلی تکمیل شود.
خادمی تأمین مصالح رودخانه‌ای در این محور را یکی از مشکلات اجرایی طرح اعلام کرد و گفت: با نشست‌های اخیر با استاندار و سایر مقامات به زودی تأمین مصالح رودخانه‌ای مرغوب که برای اجرا مورد نیاز است تأمین می‌شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.n0k2yt0ksa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما