plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶

ممنوعیت صادرات مرغ تا اطلاع ثانوی

در حالی که ستادتنظیم بازار با ممنوعیت صادرات مرغ به دنبال کنترل بازار بوده و قیمت مصوب آن را 20 هزار و 400 تومان اعلام کرده است، گزارشات میدانی حاکی از قیمت حدود 25 هزار تومانی مرغ است.
ممنوعیت صادرات مرغ تا اطلاع ثانوی
به گزارش عصر گمرک، به دستور ستاد تنظیم بازار در هماهنگی با وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای آبان ماه تا اطلاع ثانوی صادرات مرغ را برای جلوگیری از روند افزایشی قیمت آن و کنترل بازار ممنوع کرد.
 در جلسه اخیر ستاد تنظیم همچنین بنابر درخواست انجمن صنفی گاورداران برای اختصاص دادن فضایی برای عرضه گوشت گرم اعم از دام سبک و سنگین با قیمت مناسب، مصوب شد یک کمیته با مسئولیت دبیرخانه تنظیم بازار و با حضور نمایندگان سازمان حمایت از مصرف کنندگان، میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، اتحادیه و انجمن های مرتبط برای اختصاص بارانداز و فضایی مناسب توسط سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای عرضه گوشت گرم تشکیل شود.
هم اکنون قیمت هرکیلوگرم مرغ گرم براساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار استان تهران ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده، گزارشات میدانی هفته گذشته خبر از قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار تومانی برای مرغ می دهد. مرغداران بارها نسبت به مشکلاتی که در تامین نهاده های دامی وجود دارد گلایه کرده اند.
افزایش قیمت گوشت قرمز نیز در هفته های گذشته مورد توجه بود. بر اساس اعلام وزارت صمت، برای گوشت قرمز نرخ مصوب  وجود ندارد، اما به تازگی معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت اعلام کرد که قیمت مناسب برای عرضه گوشت گوساله بر اساس نوع گوشت بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است و فروش بیش از این قیمت گران فروشی است.
https://asrgomrok.ir/vdcfa.dtww6dtiig.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما