plusresetminus
بر اساس گزارش‌ سامانه ملی رصد اشتغال وزارت کار، دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام وظایف خود برای ایجاد اشتغال از زمان تعیین شده پیش رفته و ماموریت‌های اشتغال خود را عملی کرده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، سامانه رصد ملی اشتغال با هدف کسب اطلاعات دقیق از ورودی و خروجی‌های بازار کار و میزان اشتغال ایجادی، توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طراحی و راه اندازی شده است. متقاضیان اشتغال و افراد جویای کار می‌توانند با ثبت نام در سامانه، درخواست خود را برای دریافت شغل مناسب اعلام کنند.
این سامانه هم اکنون روی سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی در آن بارگذاری می‌شود.
فرصت‌های شغلی موجود به طور روزانه در سامانه رصد می‌شوند تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره‌برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اخیرا از پیشتاز بودن دستگاه‌های اجرایی در حوزه ماموریتهای ثبت اشتغال خود در این سامانه خبر داده و گفته است: طبق اعلام سامانه رصد اشتغال وزارت کار، دستگاه‌ها نسبت به ایفای نقش و اجرای وظایف خود برای ایجاد اشتغال از برنامه و زمان تعیین شده جلوتر هستند و ماموریت‌های خود را اجرایی کرده‌اند که جای تشکر دارد.
مرکز رصد و پایش اشتغال وزارت کار با هدف نظارت و رصد اطلاعات ثبت اشتغال تمام دستگاه‌های حاکمیتی در حال فعالیت است. این مرکز جهت صحت‌سنجی اطلاعات ثبت شده علاوه بر نظارت پیامکی و تلفنی، نظارت حضوری را نیز در سطح کشور آغاز کرده است.
در همین راستا، سال گذشته مرکز تماس طرح پایش اشتغال کشور با همکاری شرکت خدمات ارتباطی رایتل با هدف نظارت بر اجرای طرح‌های اشتغالزای کشور و صحت‌سنجی اشتغال ثبت شده در «سامانه ملی رصد» و نظارت بر نحوه تحقق اهداف کمی و کیفی اشتغال در سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال راه‌اندازی شد.
بر اساس اعلام معاونت اشتغال وزارت کار، نظارت بر طرح‌ها در سه مرحله «صحت‌سنجی پیامکی»، «صحت‌سنجی تلفنی» و «نظارت میدانی» صورت گرفته و از طریق سامانه رصد ملی اشتغال، علاوه بر نظارت و صحت سنجی بر طرح‌های اشتغال، در حوزه پرداخت تسهیلات، مشاوره و صدور مجوز به افراد خدمات ارائه می‌شود.
اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع رصد اشتغال حاکی از آن است که بیش از ۷۰ درصد اطلاعات متقاضیان و مشاغل ثبت شده در سامانه در مرحله صحت سنجی تلفنی تایید شده و وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشترین تعداد اشتغال ثبت شده در سامانه را به خود اختصاص داده است. کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت جهاد کشاورزی در رده‌های بعد قرار دارند.
مطابق اعلام دبیرخانه شورای عالی اشتغال، بیش از ۹۰۰ هزار پیام به متقاضیان و کارجویان در سامانه رصد ارسال شده و بیش از ۷۰ هزار نفر خدمات دریافتی از طریق سامانه را مورد تایید قرار داده‌اند. همچنین ۸۰۰ هزار نفری که درصدد اشتغالزایی بودند توسط این سامانه موفق به دریافت خدماتی از قبیل مشاوره، صدور مجوز و تسهیلات شده‌اند.
به گزارش ایسنا، صرفنظر از آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال هر دستگاه و تعداد شاغلان در سطح استانی و شهرستانی که در سامانه رصد بارگذاری می‌شود، فرصتهای شغلی موجود نیز به طور روزانه مورد رصد قرار می‌گیرد تا ضمن در دسترس بودن اطلاعات، بهره برداری مطلوب از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها صورت گیرد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.4qpa2bq1pla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما