plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

ساخت فرودگاه جدید در کشور ممنوع شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران اظهار داشت: طبق قانون دیگر ساخت فرودگاه جدید توسط شرکت فرودگاه ممنوع شده است مگر اینکه توجیه اقتصادی داشته باشد که در حال حاضر ساخت هیچ فرودگاهی توجیه اقتصادی ندارد مگر توسعه فرودگاه چابهار.
ساخت فرودگاه جدید در کشور ممنوع شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، حمیدرضا سیدی در نشست خبری نمایشگاه حمل و نقل با بیان اینکه ۵٣ فرودگاه در کشور تحت مدیریت شرکت فرودگاه‌ها هستند، اظهار داشت: این تعداد فرودگاه روزانه به ١۵٠٠ پرواز سرویس ارایه می‌دهند و ٢۴ میلیون مسافر در این تعداد فرودگاه تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ٣٠ درصدی داشته و پیش بینی می‌کنیم این میزان افزایش تا پایان سال به ۴٠ درصد برسد.
وی ادامه داد: از این تعداد فرودگاه، ٢۶ فرودگاه مرز هوایی دارند و هفته گذشته استانداردترین باند پروازی در خاورمیانه را در فرودگاه مهرآباد به افتتاح رساندیم.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران با اشاره به افتتاح ۴۵٩ میلیارد تومان پروژه بزودی بهره‌برداری می‌شود، گفت: به زودی فرودگاه گناباد که از ٣٠ سال از آغاز ساخت آن می‌گذرد، به افتتاح خواهد رسید و صدها میلیارد تومان اعتبارات دولتی در سه دهه گذشته صرف این پروژه شده‌بود.
سیدی از ممنوعیت ساخت فرودگاه جدید خبر داد و گفت: طبق قانون دیگر ساخت فرودگاه جدید توسط شرکت فرودگاه ممنوع شده است مگر اینکه توجیه اقتصادی داشته باشد که در حال حاضر ساخت هیچ فرودگاهی توجیه اقتصادی ندارد مگر توسعه فرودگاه چابهار.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای برقراری ارتباط شبکه ای پروازی نیاز به ۵۵٠ فروند هواپیما داریم، ادامه داد: در حال حاضر یک سوم این تعداد ناوگان در کشورمان فعال هستند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با تاکید بر اینکه عده‌ای در طول چند دهه گذشته به بهانه‌های مختلف فرودگاه مهرآباد را ضعیف و فقیر نگه داشتند، گفت: هر زمانی که مدیرانی نخواستند برای توسعه مهرآباد نخواستند کاری انجام دهند اعلام کردند که پروازهای داخلی به زودی به فرودگاه امام انتقال پیدا می‌کند. در حالی که فرودگاه امام توان اضافه جانبه جایی ١۶ میلیون مسافر را ندارد و اساسا امکان انتقال پروازهای داخلی به فرودگاه امام نیست.
سیدی از ساخت ترمینال ١٠٠ هزار متری در فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: طرح توسعه فرودگاه مهرآباد در حالی آغاز می شود که عده ای در سالهای گذشته نفس این فرودگاه را گرفتند و الان هم درست بردار نیستند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با بیان اینکه هیچ یک از رادارهای فرودگاهی منقضی نشده‌اند، اظهار داشت: ٢۶ رادار فرودگاهی در حال کار هستند و اجازه انقضا را ندادیم و همواره به روز رسانی این رادارها در حال انجام است.شاید طول عمر ٢٠ ساله داشته باشند اما منقضی نشده‌اند.
وی با اشاره به استفاده از توان داخلی در بحث راداری تاکید کرد: از نصب رادار کوشک بزم سه سال هم نمی‌گذرد و به زودی رادار دیگری در ارتفاعات شیراز نصب خواهیم کرد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.k0k2yt0xza26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما