plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

مذاکره ایران و چین برای اجرایی شدن سند ۲۵ ساله

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: باوجود محدودیت‌های و فشارهای تحریمی که وجود دارد دو کشور ایران و چین اراده کردند که روند فعالیت اقتصادی خود ادامه بدهند از این‌رو در 9 ماه نخست سال جاری شاهد رشد 20 درصد افزایش مبادلات تجاری بین این دو کشور بودیم و امیدواریم که در سال میلادی جدید این رقم بیشتر شود.
مذاکره ایران و چین برای اجرایی شدن سند ۲۵ ساله
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، سید احسان خاندوزی با اشاره به آخرین توافقات ایران و چین، گفت: اجلاسی با حضور بالاترین مقام مذاکره کننده چینی در حوزه ایران یعنی معاون نخست وزیر چین و معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد.
وی ادامه داد: این اجلاس متکی بر 4 کمیته‌ اختصاصی و تخصصی دو کشور بود. و به 16 نقطه تفاهم برای پیاده سازی تفاهم‌نامه 25 ساله ایران و چین رسیدیم و بنا شد که اقدامات اجرایی در حوزه نفت و گاز، سرمایه‌گذاری مشترک دو کشور، تعاملات مالی و ارزی، پروژه‌های استراتژیک در حوزه زیرساخت و بنادر در دستور کار قرار بگیرد.
وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که آیا زمان اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها مشخص شده است؟ گفت: امیدواریم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن زمینه‌ها را برای اجرای این تفاهم‌نامه‌ها فراهم کنیم و به نظر می‌رسد مقدمات خوبی برای دیدار آتی روسای جمهور ایران و چین را فراهم شده است.
خاندوزی ادامه داد: باوجود محدودیت‌های و فشارهای تحریمی که وجود دارد دو کشور ایران و چین اراده کردند که روند فعالیت اقتصادی خود ادامه بدهند از این‌رو در 9 ماه نخست سال جاری شاهد رشد 20 درصد افزایش مبادلات تجاری بین این دو کشور بودیم و امیدواریم که در سال میلادی جدید این رقم بیشتر شود.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcg.n9nrak9qtpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما