plusresetminus
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مجتمع بندری امام خمینی از قابلیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی کالا‌های نفتی و غیرنفتی به کشور‌های عراق، ترکیه و حوزه قفقاز برخوردار است که این موضوع به کاهش‌های تجاری صاحبان کالا‌ها منجر خواهد شد.
حمل کالای ترانزیتی از بندر امام خمینی به کشور‌های حوزه قفقاز
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، بهروز آقایی در نشست هم اندیشی با مشاور معاون اول رئیس جمهور افزود: بنادر خوزستان می‌توانند در تحقق بخشی از سیاست‌ها و چشم انداز‌های پیش بینی شده در اقتصاد دریامحور نقش تأثیرگذاری داشته باشند.
وی ادامه داد: با انجام سرمایه گذاری‌های دولتی و خصوصی، بنادر استان خوزستان در مرحله ارتقاء زیرساخت‌های بندری و انجام طرح‌های توسعه‌ای است.
آقایی با بیان اینکه بندر امام خمینی به عنوان یکی از مهمترین بنادر استان خوزستان از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است، افزود: از سوی دیگر، این بندر به جاده‌های ترانزیتی نیز دسترسی مطلوبی دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار مهم این اداره کل در استان خوزستان گفت: توسعه پایانه کانتینری، بهره برداری از پایانه مکانیزه مواد معدنی، پایانه شماره یک غلات، تکمیل و بهره برداری از انبار‌های چندمنظوره کالا در اراضی پشتیبانی، ایجاد مجتمع خدمات فنی، احداث نیروگاه و پروژه آب شیرین کن از جمله این پروژه‌ها محسوب می‌شود.
بندر امام خمینی دومین بندر پرترافیک کشور پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. این بندر ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تُن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcc.pqpa2bqxsla82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما