plusresetminus
با رفع محدویت ها و ممنوعیت هایی که از زمان همه گیری بیماری کرونا میان ایران و ترکمنستان اعمال شده بود، بعد از سه سال کامیون های حامل کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی می توانند به عمق خاک دو کشور وارد شوند.
رفع ممنوعیت تردد کامیون های ایرانی و ترکمنی به خاک دو کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، در این راستا و با تحقق مصوبات نشست روسای گمرک دو کشور در شهریور سال جاری در محل گمرک مرزی لطف آباد ایران و آرتیق ترکمنستان، اولین کامیون ترکمنستانی وارد خاک ایران شد.
طبق اعلام گمرک، با این اقدام کامیون های دو طرف می توانند به صورت حمل یکسره، ترانشیپمنت مستقیم و غیر مستقیم وارد اماکن گمرکی و عمق خاک دو کشور شوند.
همچنین از دیگر دستاوردهای نشست طرفین در شهریور ماه سال جاری، حذف دریافت متقابل خط سیر عبور کامیون های ایرانی و ترکمنی در داخل خاک دو کشور از آبان امسال به ازای هر کیلومتر ۱/۵ دلار است که این امر سبب کاهش هزینه ها و افزایش حجم‌ مبادلات تجاری خواهد شد.
گفتنی است باتوجه به اینکه طرف ترکمنستانی هیچ محدودیت و ممنوعیتی در تعداد ناوگان ورودی و خروجی اعمال نمی کند و با توجه به علاقمندی طرف ترکمنستانی به افزایش حجم مبادلات بین کشور، مقامات گمرکی ترکمنستان خواهان افزایش ساعت کاری گمرک دو طرف هستند تا تشریفات گمرکی با سرعت بیشتری انجام شود.
براساس این گزارش محدودیت های کرونایی هم که بیش از این، طولانی شدن عملیات گمرکی را در پی داشت، برداشته شده است.
یادآور می شود که در هفت ماهه سال جاری میزان ترانزیت از گمرک سرخس ۶۲ درصد و وزن صادرات ۱۳ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/.
 
 
https://asrgomrok.ir/vdcj.vexfuqehxsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما