plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

رشد تردد کامیون از مرزهای ایران و روسیه با آذربایجان‌

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از افزایش تردد کامیون‌ها از گمرک آستارا در مرز ایران و آذربایجان و گمرک سامور در مرز روسیه و آذربایجان خبر داد.
رشد تردد کامیون از مرزهای ایران و روسیه با آذربایجان‌
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علیرضا پیمان پاک با اشاره به افزایش چشمگیر تجارت با روسیه، اظهار کرد: این افزایش تجارت در کنار راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب موجب افزایش تردد کامیون‌ها از گمرکات آستارا در مرز ایران و آذربایجان و سومار در مرز روسیه و آذربایجان شده است.
وی افزود: متأسفانه زیرساخت‌های موجود در مسیر زمینی ایران به روسیه که از جمهوری آذربایجان عبور می‌کند، آماده پذیرش این حجم از تجارت نیست و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ظرفیت پذیرش کامیون در گمرک سومار محدود است و این گمرک نیاز به توسعه دارد، گفت: در کنار این محدودیت، تشدید بازرسی‌های امنیتی نیروهای روس به‌علت بحرانی که در اوکراین ایجاد شده، مشکلاتی را برای کامیون‌داران ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بروز این مشکل برای حل آن با مقامات روسیه وارد مذاکره شد و ابتدا سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، وزیر نفت به عنوان رئیس کمیسیون مشترک و نیز سازمان توسعه تجارت پیگیری‌های لازم را انجام دادند.
پیمان‌پاک با بیان اینکه این موضوع در دیدار اخیر مخبر، معاون اول رئیس جمهور با دستیار ویژه پوتین نیز مطرح شد، افزود: نکته‌ای که مخبر متذکر شد، به اطلاع نخست وزیر روسیه رسید و وی دستورات لازم جهت رفع مشکل را صادر کرد.
وی افزود: با اقدامات صورت گرفته حجم کامیون‌های موجود در گمرک سومار رو به کاهش رفته و عبور کامیون‌ها از این گمرک سرعت خواهد گرفت.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: حمایت از تجار و بازرگانان از وظایف اصلی سازمان توسعه تجارت است و در لحظه مسائل و مشکلات تجار را رصد و در سطح بالا پیگیری می‌کند. 
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdce.n8ebjh8vp9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما