plusresetminus
رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل اعلام کرد: یک بانک برزیلی اعلام آمادگی کرده که 80 درصد از سرمایه ایرانیانی که می‌خواهند در زمینه کشت فراسرزمینی در برزیل فعال شوند را تامین و 20 درصد را سرمایه‌گذار ایرانی فراهم کند تا در حوزه‌های مختلف کشاورزی فراسرزمینی از جمله دامپروری و کشتارگاه فعالیت کنند.
آخرین جزییات از مبادلات تجاری ایران و برزیل/ حمایت ۸۰ درصدی بانک برزیلی از کشت فراسرزمینی ایرانیان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، فخرالدین عامریان با بیان اینکه پیش از آغاز تهاتر اوره به برزیل صادرات ما به این کشور کمتر از 100 میلیون دلار بود، افزود:  بعد تهاتر عدد صادرات افزایشی و به حدود 1.5 میلیارد دلار رسیده است. در حال حاضر،  ایران نهاده‌های دامی، سویا، ذرت، کنجاله سویا، شکر، گوشت و کنسانتره‌های میوه از برزیل وارد می‌کند.
وی ادامه داد: اقدامات اولیه برای واردات پنبه از برزیل در حال انجام است؛ از سوی دیگر زمینه‌ها برای صادرات میوه از جمله خرما و کشمش از ایران به برزیل فراهم شده است.
این فعال اقتصادی از حمایت یک بانک سرمایه‌گذار برزیلی از کشاورزان فراسرزمینی ایرانی خبر داد و افزود: این بانک اعلام آمادگی کرده است که 80 درصد از سرمایه ایرانیانی که می‌خواهند در زمینه کشت فراسرزمینی در برزیل فعال شوند را تامین و  20 درصد را سرمایه‌گذار ایرانی فراهم کند تا در حوزه‌های مختلف کشاورزی فراسرزمینی از جمله دامپروری و کشتارگاه فعالیت کنند.
عامریان در پاسخ به این پرسش که چند هکتار زمین برای کشت فراسرزمینی ایرانیان در برزیل تخصیص داده شده است؟ گفت: جنوب برزیل محل مناسبی برای کشت گندم و برنج است. برزیل‌ها آمادگی دارند که زمینی به مساحت یک میلیون هکتار در اختیار ما قرار بدهند و کشاورزان ایرانی در صورت تمایل می‌توانند این زمین را خریداری کنند. مطابق با نظام‌نامه‌ای که وزارت کشاورزی ابلاغ کرده خرید محصولات فراسرزمینی تضمین شده است.
رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، تصریح کرد: وزیر کشاورزی برزیل طی سفری که به ایران داشتند برای واردات زعفران و میوه‌های ایرانی ابراز تمایل کردند؛ اتاق مشترک ایران و برزیل با همکاری سفیر ایران مسئله صادرات میوه را به اتمام رساندند و صادرات میوه ایران به برزیل آغاز می‌شود. اما در زمینه زعفران سرمایه‌گذاران زعفران ایرانی برای ورود به این بازار اقدامی نکردند و ما پیشنهادی در زمینه صادرات زعفران به برزیل از سوی فعالان این حوزه نداشتیم.
عامریان با اشاره به تاثیر تحریم‌ها در روند صادرات، افزود: مشکلات بانکی با برزیل برای کالاهایی که با پول و ارز جابه جا می‌شوند همچنان ادامه دارد .
وی با بیان اینکه مذاکره‌ای برای ایجاد پول مشترک برای تجارت ایران و برزیل مطرح نشده است، تصریح کرد: تشکیل کمیسیون مشترک ایران و برزیل برعهده سازمان برنامه و بودجه است اگر این کمیسیون مشترک برقرار شود بسیاری از مشکلات مبادلات پولی، تجاری و کمرگی حل و تراز تجاری چندین برابر  افزایش پیدا می‌کند.
به گفته رییس اتاق مشترک ایران و برزیل؛ باید حقوق ورودی کالای ایرانی به برزیل کاهش پیدا کند و این مهم را نمایندگان برزیلی در مجلس‌شان پیگیری می‌کند تا به امروز در عمل اتفاقی در این زمینه رخ نداده است.
عامریان برزیل را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد غذایی در جهان معرفی کرد و افزود: برزیلی‌ها بر این باورند که غذایی یک هشتم مردم جهان را تامین می‌کنند؛ واردات ما از برزیل قابل توجه است و حجم قابل توجهی از نیاز ما در زمینه ذرت و سویا از برزیل تامین می‌شود اما شایسته است که حداقل یک دوم از عدد واردات ما به این کشور صادرات داشته باشیم.
وی ادامه داد: بخش خصوصی تا جایی که می‌تواند کارها را پیش می‌برد اما برای توسعه تجارت دولت باید ورود کند؛ برزیل به محصولات پتروشیمی و 3 میلیون تن اوره ایران نیاز دارد ارزش صادراتی 3 میلیون تن اوره حدود 2 میلیارد دلار می‌شود اما هنوز موفق نشدیم که این حجم اوره را به برزیل صادر کنیم.
این فعال اقتصادی با اشاره به عدم موفقیت شرکت‌های دولتی در صادرات 400 هزار تن اوره به برزیل، گفت: شایسته بود که این مهم به بخش خصوصی واگذار می‌شد چراکه با تلاش‌های ما وزیر کشاورزی برزیل به ایران سفر کرد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.z0o2yt09xa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما