plusresetminus
با پذیرش ۸۰۰ فروند شناور در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در مجموع ۲۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شده است.
تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام خمینی در بازه زمانی شش ماهه اول سال، گفت: علاوه بر این در همین بازه ترانزیت خارجی ۶۵ درصد، ترانشیب ۵۷ درصد و کابوتاژ ۲۷ درصد رشد داشته است.
بهروز آقایی گفت: رویکرد بازار محور، توجه ویژه به موضوع مشتری‌مداری و تلاش برای بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های موجود دریایی و بندری، موجب رشد ۷ درصدی ترافیک کشتی‌ها در مقایسه با مدت مشابه پارسال شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر ضرورت تأمین و پایداری زنجیره‌ی امنیت غذایی کشور بیان کرد: با بهره‌گیری از تجهیزات پرقدرت و آماده به کاری حداکثری، موفق به تخلیه بیش از ۸ میلیون تن کالای اساسی از کشتی‌ها بوده‌ایم. بر همین اساس با ایجاد تعامل با ارگان‌های ذی‌ربط و اتخاذ راهکارهای مشترک، با تسهیل و تسریع خروج کالاهای اساسی از مجتمع بندری امام خمینی در ۶ ماهه نخست ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی از طریق شبکه توزیع به مبادی مصرف در کشور ارسال شده است.
آقایی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت کالای استراتژیک گندم در زنجیره غذایی کشور، میزان تخلیه این کالا در بندر رشد ۹۸ درصدی داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر ضرورت ایجاد بازارهای جدید و تسهیل فرآیندهای جذب کالا و کشتی بیان کرد: با توجه به همجواری با صنایع نفتی و پتروشیمی و نیز بازار اقلیم کردستان عراق در پسکرانه منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی، تخلیه و بارگیری عملیات نفتی در این مجتمع بندری از رشد ۴۴ درصدی برخوردار بوده که این امر به جهت ارتقا توان فنی و بهبود شاخص‌های عملیاتی در پایانه‌های اختصاصی فرآورده‌های نفتی صورت گرفته است.
آقایی گفت: همچنین علاوه بر رشد ۲۱ درصدی تخلیه و بارگیری مواد معدنی و شیمیایی مجتمع بندری به دلیل برقراری تعامل با صاحبان کالا، مشتری‌مداری و نیز جذب بازارهای جدید، در برخی اقلام نظیر صادرات کود شیمیایی اوره بیش از ۲۰۰ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.
به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به قابلیت‌های عملیاتی و تجهیزاتی بندر امام خمینی (ره) گفت: این بندر با برخورداری از تجهیزات دریایی و بندری پرقدرت و آماده به کار، توان ارائه خدمات شبانه‌روزی به شناورها و صاحبان کالا دارد، همچنین با توجه به سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته به منظور بهره‌گیری از تسهیلات منطقه ویژه اقتصادی و با اعطای مجوز به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات بندری در یک سال اخیر بیش از ۳۵۰ تجهیز لجستیکی بندری به بندر وارد شده که علاوه بر نوسازی ناوگان نقش مهمی در ارتقا نرم‌های عملیاتی داشته است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdca.onyk49nyu5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما