plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

سال آینده از واردات گندم بی نیاز هستیم

رئیس بنیاد ملی گندمگاران قیمت اعلام شده برای گندم را بسیار مناسب خواند و گفت: در صورت وجود بارندگی متعادل، سال آینده از واردات گندم بی نیاز هستیم.
سال آینده از واردات گندم بی نیاز هستیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، عطاالله هاشمی اعلام قیمت ١٣ هزار تومان را برای خرید تضمینی گندم، بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: قیمت ١١ هزار و ۵٠٠ تومان نیز بعد از عید برای گندم اعلام شده بود که با توجه به نرخ تورم، افزایش قیمت‌های جهانی، افزایش هزینه‌های تولید و … در نظر گرفته شده بود و قیمت بسیار خوب و بالایی بود بنابراین با این اوصاف نرخ ١٣ هزار تومان نیز قیمتی بسیار مطلوب و مورد رضایت کشاورزان است.
وی افزود: تجربه ثابت کرده هر گاه قیمت به موقع و مناسب اعلام شده، جهش خوبی را در تولید داشتیم و با توجه به اینکه امسال نیز قبل از آغاز سال زراعی قیمت اعلام شده و نرخ اعلامی نیز بسیار مناسب است، انتظار می‌رود تجربیات سالیان گذشته تکرار شود.
هاشمی گفت: امسال علاوه بر این دو مسأله، وزارت جهاد کشاورزی طرح جهش تولید در دیم زارها را در دست اجرا دارد و سطح زیر کشت گندم دیم افزایش است و در صورتی که شرایط بارندگی متعادل و مثل سال جاری باشد، جهش خوبی را در تولید خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه امسال ١١ میلیون تن گندم تولید و ٧.۵ میلیون تن از این محصول خریداری شد، افزود: در صورتی که بارندگی خوبی داشته باشیم، میزان تولید در سال زراعی آینده از ١١ میلیون تن می‌گذرد و نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.
هاشمی با اشاره به اینکه در استان‌های سردسیری و شمال غرب کشور ١٢ هزار میلیارد تومان بدهی بابت خرید گندم داریم، افزود: فاصله زمانی برداشت و کاشت در این استان‌ها بسیار کم است و بلافاصله بعد از پایان دوره برداشت، فصل کاشت در این استان‌ها آغاز می‌شود.
وی در گفتگو با مهر ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ١٠ روز دیگر فصل کاشت در این مناطق آغاز می‌شود، درخواست ما از دولت این است که هر چه سریع‌تر بدهی این کشاورزان را تسویه کند تا برای کشت مجدد دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.n0o2yt0x5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما