plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸

تسهیلات و خدمات گمرک به زائران اتباع دیگر کشورها از مسیر ایران

با هدف ارائه تسهیلات به زائران اربعین حسینی و تسریع در خروج از کشور، تمامی تشریفات خروج موقت خودروهای سواری و خودروهای حامل مواکب و صادرات کالاهای مصرفی در مراکز استانها انجام می شود.
تسهیلات و خدمات گمرک به زائران اتباع دیگر کشورها از مسیر ایران
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک با اعلام این خبر افزود: در راستای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی، گمرک ایران در دو بخش از جمله آماده سازی گمرکات مرزی جهت سهولت در تردد و پیاده روی زائرین و اعزام آنها به کشور عراق و خروج موقت مواکب که قرار است خدماتی که  به زائران در بین راه پیاده روی اربعین ارائه دهند، اقدامات لازم را انجام داده است.
علی اکبر شامانی گفت: گمرک در بخشنامه هایی به گمرکات استان ها و شهرستان ها که امکان خروج موقت مواکب را دارند، اعلام کرد، برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام در مرزهای خروجی، تمامی تشریفات گمرکی مربوطه از جمله خروج موقت سواری و کامیون های حامل وسایل مربوط به مواکب و اظهار صادرات کالاهای مصرفی را در خود گمرکات مراکز استان ها انجام دهند و در مرزهای خروجی تنها کنترل و نظارت نهایی و خروج انجام شود.
وی افزود: در حال حاضر ارسال کالا به عراق در ایام اربعین در ۲ قالب صورت می گیرد که یک بخشی لوازم و تجهیزات مواکب است که این لوازم چون بعد از استفاده قابلیت برگشت به کشور هستند ، باید در گمرکات مراکز استان ها مجوز خروج موقت را دریافت کنند و بخشی دیگر لوازم مصرفی هست که در ایام اربعین مورد استفاده نهایی قرار می گیرد که باید برای این موارد مجوز صادرات قطعی صادر شود.
مدیرکل دفتر صادرات گمرک گفت: همچنین برای سهولت بیشتر در تردد زائران از مرزهای خروجی به کشور عراق، گمرک در بخشنامه ای اعلام کرد تا ۲۶ شهریور صادرکنندگان به جای صادرات کالا از ۳ مرز شلمچه، چذابه و مهران که مرزهای پرتردد زائران اربعین حسینی هستند از مرزهای صادراتی دیگر هم مرز با عراق از جمله پرویزخان، شوشمی، شیخ صله، سومار و مرز دریایی خرمشهر استفاده کنند.
شامانی اظهار داشت: در خصوص اتباع دیگر کشور که برای پیاده روی اربعین از مسیر ایران استفاده می کنند هم همچون سنوات قبل گمرک امکانات و تسهیلات لازم را به آنها ارائه می دهد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdch.qnkt23nixftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما