plusresetminus
رئیس سازمان خصوصی‌سازی گفت: واگذاری باقیمانده سهام دولت در دو خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا منتظر تصمیم دو وزیر اقتصاد و صنعت است.
واگذاری باقی‌مانده سهام سایپا و ایران‌خودرو منتظر تصویب دو وزیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، حسین قربانزاده، در مورد آخرین وضعیت واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا گفت: وضعیت واگذاری این سهام هنوز هیچ تغییری پیدا نکرده و طبق دستور رئیس‌جمهور، وزارت صنعت الزام دارد که برای بخشی از سهام دولت در این دو شرکت کارگروه مشترکی تشکیل دهد که بین وزیر صنعت و وزیر اقتصاد تصمیم‌گیری شود و سپس سند مشترکی به امضای دو وزیری در امور اقتصادی و دارایی و صنعت و معدن تهیه شود. باید جلسه مشترکی بین دو وزیر برگزار شود و بعد نتیجه این جلسه مشترک به هیأت دولت ارائه شود.
قربانزاده گفت: یک مدل جدید برای واگذاری باقیمانده سهام دولت در دو خودروساز بزرگ باید تهیه شود.
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد میزان باقیمانده سهام دولت گفت: سهام دولت در سایپا 17 درصد و در ایران‌خودرو 5 درصد  به صورت سهام شرکت‌های زیرمجموعه یا اصطلاحاً تودلی باقیمانده است که باید این سهام به صورت بلوکی و از طریق بازار سرمایه واگذار شود و آخرین وضعیت واگذاری این سهام تغییری نکرده و منتظر جلسه مشترک و تصمیم دو وزیر اقتصاد و صنعت است.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcf.tdjiw6d0mgiaw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما