plusresetminus
عضو هیأت عامل بیمه مرکزی گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری روز آینده امضا می‌شود که براساس آن، تعامل دوطرفه بین صنعت بیمه و زیست‌بوم فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش ضریب فناوری و ضریب نفوذ بیمه برقرار می‌شود.
تعامل دو سویه‌ صنعت بیمه و‌ شرکت‌های دانش‌بنیان/ضریب نفوذ بیمه با فناوری افزایش می‌یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علی بنیادی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای روز آینده بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا می‌شود که یکی از بحث‌های عمده آن، افزایش ضریب نفوذ فناوری در صنعت بیمه است تا بتوانیم به این طریق ضریب نفوذ بیمه در کشور را افزایش دهیم؛ یعنی موضوع آن، افزایش ضریب نفوذ بیمه با اتکای فناوری و توسعه نوآوری در صنعت بیمه است.
به گفته وی، در ذیل تفاهم‌نامه‌ای که بین صنعت بیمه و معاونت علمی فناوری امضا می‌شود، یک مرکز نوآوری در صنعت بیمه ایجاد می‌شود که چند رسالت برعهده دارد که یکی از آنها در زمینه زیست‌بوم فناوری و نوآوری است که صاحبان ایده بتوانند به سمت صنعت بیمه توجه کنند و کسانی که خارج از صنعت بیمه در زمینه زیست بوم فناوری و شرکت دانش‌بنیان فعالیت دارند، ایده‌های نو را به صنعت بیمه بیاورند.
بنیادی اضافه کرد: از موارد دیگر در این تفاهم‌نامه این است که ایده‌هایی که ظرفیت و امکان سرمایه‌گذاری توسط صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه‌ای دارند، شناسایی شده و از سوی صنعت بیمه در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری شود. در واقع یک خدمات متقابلی بین صنعت بیمه و زیست‌بوم فناوری کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شود.
عضو هیأت عامل بیمه مرکزی اظهار کرد: صنعت بیمه در واقع برای فعالان زیست‌بوم فناوری تسهیل‌گری ایجاد می‌کند و خدماتی از جمله بیمه‌های کیفیت محصول، ضمانت‌نامه‌ها، کمک به سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان که از سوی صنعت بیمه انجام می‌شود، را به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کند. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان هم با طراحی محصولات نوین از جمله بیمه‌های سایبری برای شرکت‌ها، تعیین ریسک در کالاهای دانش‌بنیان، تسهیل در صدور فناوری‌های بیمه‌ای خدمات نو به صنعت بیمه ارائه کنند.
به گفته معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی، در حال حاضر تعداد اندکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بیمه مجوز گرفتند که عمده آنها در زمینه روش‌های جدید فروش بیمه‌نامه کار می‌کنند و ما می‌خواهیم شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پرداخت خسارت هم فعالیت کنند.
بنیادی ادامه داد: از دیگر زمینه‌های مشارکت صنعت بیمه با دانش‌بنیان‌ها، توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های خطرپذیر دانش‌بنیان است که صنعت بیمه کمک کند؛ همچنین ظرفیت روشهای نوین بین‌المللی در صنعت بیمه که به وسیله شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح می‌شود، باید شناسایی و معرفی شود. 
وی‌ اظهار داشت: در زمینه خدمات متقابل حوزه فناوری و صنعت بیمه، اقداماتی از جمله ایجاد محیط امن آزمون‌گری (sand box) که ایده‌های نوآوری قبل از اینکه وارد دستورالعمل‌ها شوند، ابتدا در یک محیط آزمایشی چک شود و از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها برای مدل بیمه‌ای استفاده کنیم. همچنین شبکه‌سازی با استفاده از زیست‌بوم فناوری دنبال می‌شود. 
به گفته وی، مراکز نوآوری شتاب‌دهنده و خانه‌های خلاق و فناوری بیمه‌ای اینشورتک‌ها در این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود و از زیست‌بوم فناوری در جهت تجاری‌سازی ایده‌های خلاقانه در بیمه‌ای استفاده می‌کنیم.
مدیر مرکز نوآوری صنعت بیمه در زمینه اینکه صنعت بیمه چه اثری روی افزایش استاندارد و سرمایه‌گذاری ایجاد کند؟ گفت:‌ اولا از طریق ارتقای فرهنگ عامه حاکم بر جامعه که مردم ترغیب شوند. انواع بیمه‌نامه‌ها را خریداری کنند و بیمه‌های عمر و زندگی مورد توجه قرار گیرد. ثانیاً اعتباری که از صنعت بیمه ایجاد می‌شود، در پروژه‌های سودآور و کلان استفاده شود و افراد خریدار بیمه بتوانند از عایدی این پروژه‌ها در حین حیات بعد از بازنشستگی و حتی ورثه بعد از حیات فرد از عایدی سرمایه‌ها استفاده کند.
بنیادی این را هم گفت: در دنیا ابزارهای تأمین مالی سه گونه است، یکی از طریق بازار بدهی است که برعهده بانک‌هاست، یکی از طریق بازار سرمایه که از طریق بورس انجام می‌شود و یکی هم صنعت بیمه که یکی در رشته بیمه عمر و زندگی می‌توان در پروژه‌های کلان سرمایه‌گذاری کرد و از این نظر باید آحاد جامعه متوجه این رشته از بیمه‌های عمر و پس‌انداز بشوند، همچنین شرکت‌های بیمه زندگی باید از شرکت‌های بیمه عمومی جدا شوند.
وی اظهار کرد: از منظر اکوسیستم صنعت بیمه، محصولات نوین بیمه متناسب با نیاز کشور طراحی می‌شود. جامعه مهندسان نیاز به بیمه‌های مختلف مسئولیت دارد. جامعه پزشکی به انواع بیمه نیاز دارد. دولت و بخش خصوصی به بیمه‌های مختلف نیاز دارند. همچنین مردم به بیمه‌های همگانی مانند بیمه ساختمان در مقابل حوادث طبیعی مثل زلزله، سیل، طوفان و سایر حوادث نیاز دارند که با ارقام پایین می‌توانند دارایی‌ها و ساختمان خود را در مقابل حوادث آتش‌سوزی و حوادث طبیعی بیمه کنند و شرکت‌ها هم می‌توانند از حق بیمه‌های مردم سرمایه‌گذاری کنند و ضریب نفوذ بیمه در یک تعامل دوسویه می‌تواند افزایش یابد.
بنیادی همچنین در مورد اینکه در شرایط تورمی مردم چگونه می‌توانند بیمه‌های زندگی خریداری کنند، در حالی که ارزش پس‌انداز آنها به وسیله تورم از بین می‌رود؟ گفت: سؤالی که مردم دارند اگر بیمه عمر خریداری کنند، آیا عایدی آن بیش از سود حاصل از سپرده‌گذاری در بانک یا بورس است، شرکت‌های بیمه‌ای زندگی باید تضمین بدهند، حداقل سودی که به خریداران بیمه زندگی می‌دهند بیش از سود بانکی و سود بورس است. به عنوان مثال شرکت‌های بیمه‌ای در ‌طرح‌هایی نظیر مسکن یا ریلی سرمایه‌گذاری کنند و تأمین مالی انجام دهند و مردم با خرید بیمه‌نامه می‌توانند منابع لازم را در اختیار شرکت بیمه قرار دهند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcd.k0o2yt0xfa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما