plusresetminus
رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه ساخت هواپیمای بومی را دنبال می کنیم و هیچ هواپیمایی برای تعمیر به خارج کشور نمی رود، از تکمیل آیین نامه جدید حقوق مسافر تا 14 روز آینده خبر داد.
تکمیل آیین نامه جدید حقوق مسافر تا 14 روز آینده/وضعیت هواپیماهای برجامی خوب نیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمد محمدی بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، در برنامه تهران ۲۰ درباره حوزه صنعت هوایی در پاسخ به این سوال که در سال اخیر چه کار هایی در حوزه هوایی انجام داده اید تا وضعیت بهتری داشته باشیم؟ بیان کرد: در بخش هوایی سال گذشته بعد از تشکیل دولت سیزدهم، حکم رییس جمهور  به سازمان هواپیمایی ابلاغ شد و بعد از ارائه این حکم مشکلات این صنعت را احیا کرده ایم.
وی افزود: اولین اتفاق این بود که ما اعتماد را به سازمان هواپیمایی کشور بازگرداندیم بعد از آنکه واکسن ها به سرعت وارد کشور شد. این یک اقدام مهم در سازمان هواپیمایی بود. بعد از واکسیناسیون سفر های مردم بیشتر شد و به طور مثال ما در نوروز ۲ میلیون  و ۵۰۰ هزار نفر را در سفر های هوایی جا به جا کردیم.
محمدی بخش در پاسخ به این سوال که هم اکنون در حوزه هوایی اقدام به تعمیر قطعات کرده ایم؟ گفت: شرکت های  دانش بنیان پای کار آمدند به گونه ای که ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که هیچ هواپیمایی برای تعمیر به خارج از کشور نمی رود و حتی از کشور های دیگر هم برای تعمیر به ایران وارد می‌شوند. با ابلاغ رئیس جمهور چند برنامه داریم یکی از این برنامه ها نهضت تعمیر قطعات است  که پیشرفت چشمگیری داشته است.ما در تلاش هستیم بخش های دیگر هم با کمک این نهضت به چرخه بازگردانده شود. مسیری که برای ما  راهگشا خواهد بود موضوع ساخت هواپیمای بومی است،حوزه های مختلفی است که ما در لبه ی تکنولوژی قرار داریم.
رئیس سازمان هواپیمایی در پاسخ به این سوال.که آیا در آینده نزدیک اقدام به ساخت هواپیما خواهیم کرد؟
بیان کرد: با محوریت وزارت دفاع و وزارت راه شهرسازی کمیته ای تشکیل شده است که بر روند ساخت هواپیما های ایرانی نظارت می کند ما اشکالاتی در زمینه اجرا داشتیم اما آنها را برطرف کردیم. در حوزه اجرا با زمان بندی هایی که صورت گرفته است اولین محصول  خود را تا ۳۶ ماه آینده رونمایی خواهیم کرد.
وی درباره نرخ بلیت پروازهای اربعین اظهار داشت: طبیعتاً با شرایط موجود ما نمی توانیم نیاز جامعه را تامین کنیم،عرضه و تقاضای ما با یکدیگر  هماهنگی ندارند.اما سازمان هواپیمایی کشور ورود پیدا کرد و قیمت ها را ۱۵ درصد کاهش داد تا امروز هم قیمت ها را کنترل کردیم.قیمت های بلیت ها نسبت به پارسال افزایشی نداشته است.
وی افزود: سازمان  هواپیمایی کشوری بر قیمت ها  نظارت دارد. فرودگاه نجف و بغداد جزو گران ترین فرودگاه های دنیا هستند، به ازای هر مسافر 2.5 میلیون تومان باید به فرودگاه پرداخت کنیم.  اعلام کردند که فرودگاه در بخش خصوصی است و تاکنون نپذیرفته اند که قیمت را کاهش دهند بنابراین  قیمت بلیت رفت و برگشت اربعین 6 میلیون تومان است.
محمدی بخش افزود: ما حتما قیمت را کنترل می کنیم. آژانسی که رعایت نکند اجازه پرواز نخواهد داشت، ایرلاین ها مستقیم اقدام به فروش بلیت می کنند و فروش چارتر هم نداریم. قیمت پرواز تهران -نجف و تهران- بغداد، رفت و برگشت 6 میلیون تومان است. زائران نگران قیمت پرواز ها نباشید.
وی درباره فروش چارتری گفت: ما آیین نامه مسافری را به زودی اصلاح خواهیم کرد، در ایام نوروز هم قیمت ها را به شدت کنترل کردیم. در حوزه قیمت برخورد جدی خواهیم داشت. 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو هفته دیگر آیین نامه جدید حقوق مسافران می آید. شرکت هایی که عدم پاسخگویی به مردم دارند و تأخیرات آنها بسیار است را از رده خارج می کنیم.
محمدی بخش اضافه کرد: پرواز ها به اروپا و آسیای جنوب شرقی حتی به آمریکای لاتین امروز در حال انجام است.  یک میلیون و یکصد هزار نفر تعداد نفرات پروازی در ماه افزایش داشته است.
محمدی بخش با تاکید بر اینکه هواپیماهای برجامی در وضعیت خوبی نیستند گفت: کشورهای اروپایی به دلیل عدم تعهد مشکلات زیادی برای ما  ایجاد کردند با وجود همه موضوعات ما اعلام کردیم که با بازنگری وارد مذاکره خواهیم شد.
وی اضافه کرد: در این حوزه به جز دو فروند خرید مناسبی اتفاق نیفتاد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcb.8baurhb8aiupr.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما