plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲
عضو کمیسیون صنایع مجلس:

قیمت اینترنت تغییری نداشته/تلاش دولت برای ارائه بسته اینترنت نیم بها

مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه قیمت اینترنت تغییری نداشته است، اظهار کرد: دولت به دنبال این است تا برای حداقل مصرف یک الی دو گیگ، اینترنت رایگان و نیم بها برای کل مردم در نظر بگیرد.
قیمت اینترنت تغییری نداشته/تلاش دولت برای ارائه بسته اینترنت نیم بها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، مصطفی طاهری با اشاره به افزایش قیمت اینترنت در کشور گفت: آخرین نوبتی که اینترنت خانگی و موبایلی قیمت‌گذاری شده به سال ۹۵ باز می‌گردد، یعنی قیمتی که در آن سال تعیین شده تغییری نداشته است.
وی تاکید کرد: در آن مقطع مصرف اینترنت نسبت به ظرفیتی که وجود داشت، کمتر از شرایط فعلی بود لذا برای اینکه اپراتورها بتواند مصرف را بالا برده و مشتریان زیادی جذب کننده قیمت کف خود را پایین آوردند.
این نماینده مجلس در گفتگو با بازار،  با بیان اینکه قیمت اینترنت یک کف و یک سقف دارد، ادامه داد: کف قیمت اینترنت ۳۰۰۰ تومان و سقف آن ۴۰ هزار تومان است بنابراین نباید از ۴۰ هزار تومان بیشتر و از ۳ هزار تومان کمتر شود.
وی با بیان اینکه در سال‌های قبل اپراتورها به دلیل اینکه بتوانند مشتری بیشتری جذب کنند قیمت را از ۳ هزار تومان کمتر کردند، بیان کرد: البته شرایط اینطور نبوده که این اپراتورها یک ماه قیمت را پایین آورده و مشتری جذب کنند و در ماه دیگر قیمت را افزایش دهند چراکه بر اساس مصوبات ستاد تنظیم مقررات هر اپراتوری که قیمت را پایین در نظر گرفت تا مدت ۳ سال حق افزایش قیمت را ندارد؛ بنابراین سال ۹۵ هر اپراتوری که قیمت خود را پایین نگه داشته باید سه سال قیمت خود را افزایش ندهد. 
تلاش دولت برای ارائه اینترنت رایگان برای مصارف کمتر از ۲ گیگ
وی با اشاره به تصمیم سال گذشته مجلس در زمینه عدم افزایش قیمت اینترنت بیان کرد: با این حال مجلس هم سال گذشته تصمیم گرفت به دلیل اپیدمی کرونا و حرکت مردم به سمت مشاغل اینترنتی، قیمت اینترنت افزایش پیدا نکند بنابراین افزایش قیمتی که اتفاق افتاده در پی پایان یافتن زمان تعیین شده درباره کف قیمت اینترنت، بر اساس مصوبات ستاد تنظیم مقررات بوده؛ یعنی قیمت اینترنت تا امروز همان قیمت سال ۹۵ است و تنها تخفیفات در این بخش برداشته شده است.
طاهری با بیان اینکه قیمت اینترنت تغییری نداشته است، اظهاکرد: در عین حال دولت به دنبال این است تا برای حداقل مصرف یک الی دو گیگ، اینترنت رایگان و نیم بها برای کل مردم در نظر بگیرد.
وی با اشاره به انتقادات به کیفیت ارائه اینترنت به متقاضیان بیان کرد: انتقادات به کیفیت ارائه اینترنت درست است البته ما در دنیا پایین‌ترین قیمت اینترنت را داریم، ولی متاسفانه در زمینه کیفیت هم جزو کشورهای پایین هستیم و یکی از دلایل این موضوع هم به عدم سرمایه گذاری اپراتورها در این بخش بازمی گردد.
این نماینده مجلس اظهارکرد: با این حال دولت در پی تغییرات و برداشتن تخفیفات اینترنت، از اپراتورها تعهد گرفته که این اپراتورها منابع اخذ شده خود را در بخش توسعه اینترنت کشور سرمایه‌گذاری کنند که به نظر بنده با این رویکرد کیفیت اینترنت افزایش پیدا خواهد کرد.
 انتهای پیام/.

 
https://asrgomrok.ir/vdcj.ie8fuqeotsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما