plusresetminus
نشست کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک ایران روسیه با موضوع حل مشکل محصولات کشاورزی صادراتی به مقصد روسیه و همچنین نحوه تعیین تکلیف ۲۵ کامیون ایرانی متوقف شده در پشت مرزهای اوکراین و روسیه برگزار شد.
پیشنهاد گمرک ایران برای تعیین تکلیف کامیون‌های ایرانی متوقف شده در مرز اوکراین و روسیه
به گزراش پایگاه خبری تحلیلی عصرگمرک،سیامک علی پناه کارشناس اوراسیا-روسیه واحد بین‌الملل گمرک ایران هم در این نشست به ارائه آخرین آمار تجارت ایران و روسیه پرداخت و گفت: مجموع تجارت ما (اعم از صادرات و واردات) با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا بیش از ۵ میلیارد دلار در ۱۱ ماه امسال رسیده است. از این مقدار ۸۰ درصد مربوط به روسیه است. در این مدت از مجموع یک میلیون دلار صادرات ما به کشورهای اوراسیا حدود ۵۰ درصد یعنی ۵۴۷ میلیون دلار صادرات به روسیه انجام شده است.
او ادامه داد: همچنین مجموع واردات ایران از اوراسیا حدود ۴ میلیارد دلار بوده است که از این مقدار سه میلیارد و ۵۷۰ میلیون دلار از روسیه وارد شده که حدود ۹۰ درصد این میزان را شامل می‌شود.
او با اشاره به تراز منفی تجارت ایران و روسیه دلیل آن را عدم اجرای طرح کریدور سبز دانسته و بیان کرد: روسیه بیش از یک سال است که با وجود توافقات از اجرایی کردن طرح کریدور سبز ممانعت می‌کند. این طرح برای صادرات محصولات کشاورزی ایران بسیار مهم است. تبادلات تجاری ما با روسیه تراز منفی دارد و باید تعدیل شود و با اجرای کریدور سبز این اتفاق خواهد افتاد.
 علی پناه درباره کامیون‌های ایرانی متوقف شده در مرز اوکراین و روسیه گفت: برای بارهایی که در پشت مرز اوکراین مانده قرار شد خریدار سفارش خود را به سفارت ایران در روسیه ارائه کند. دست‌اندرکاران روسی از گمرک ایران درباره آن محموله استعلام خواهند کرد و گمرک ایران نیز در کمترین زمان استعلام را پاسخ داده و اسناد را ارائه خواهد کرد. در این صورت این کامیون‌ها به سرعت می‌توانند به مقصد برسند.

انتهای پیام/
https://asrgomrok.ir/vdcc.sqia2bqeila82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما