plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
عضو کمیسیون اصل نود مجلس مطرح کرد:

کلاهبرداری شرکت‌های توخالی در بورس

میرسلیم عضو کمیسیون اصل نود مجلس گفت: متاسفانه برخی بدون اینکه کارخانه‌ای را احداث کنند برای آن سهام در بازار بورس مهیا کرده اند و این موارد از جمله خطاهایی است که در بازار بورس شکل گرفته است.
کلاهبرداری شرکت‌های توخالی در بورس
‌به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ مصطفی آقا میرسلیم، با اشاره به الزامات و راستی آزمایی در زمینه ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه اظهار داشت: باید شرایط شرکت‌هایی که وارد فعالیت در بازار بورس می‌شود مورد رصد جدی قرار گیرد.
وی افزود: به عنوان مثال کارخانه‌ای که ضرر و زیان دارد نباید مورد پذیرش بورس قرار گیرد و باید شرایطی بر این موضوع مترتب باشد.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازار تصریح کرد: باید شرایط فعالیت برخی از شرکت‌ها و کارخانجات مشخص باشد، یعنی باید در آمد، وضعیت مالیاتی و سود این شرکت‌ها پیش از حضور در بازار سرمایه، مورد ارزیابی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی شرکت‌هایی که در بورس فعالیت می‌کنند صوری هستند و چیزی دال بر فعالیتشان وجود ندارد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: متاسفانه برخی بدون اینکه کارخانه‌ای را احداث کنند، برای آن سهام در بازار بورس مهیا کرده اند و این موارد از جمله خطاهایی است که در بازار بورس شکل گرفته و به واسطه این موارد سر مردم کلاه گذاشته می‌شود.
وی با بیان اینکه اگر اصلاحات بورس مدنظر قرار گیرد بورس محل خوبی برای سرمایه‌گذاری است، گفت: نباید شرکت‌های زیان ده در بورس حاضر شوند و سهام خودشان را عرضه کنند و سازمان بورس باید در این زمینه مدیریت صحیحی داشته باشد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdca.enuk49nmo5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما