plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

کف نرخ دلار در بهمن ماه چقدر خواهد بود؟

خبرهایی از پشت درهای بسته بانک مرکزی حکایت از این دارد که قیمت دلار در محدوده ای بین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان تک نرخی خواهد شد که ادامه افت دلار را کاملا منطقی می کند.
کف نرخ دلار در بهمن ماه چقدر خواهد بود؟
‌به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ قیمت دلار در بازار آزاد در هفته جاری روندی نزولی داشت به طوری که در چند روز پیاپی کف حمایتی ۲۸ هزار تومان و ۲۷ هزار تومان را شکست و حتی در مقاطعی از روز سه شنبه کف حمایتی ۲۶ هزار تومان را هم شکست و وارد کانال ۲۵ هزار تومان شد اما در این کانال نتوانست چندان مقاومت کند و وارد کانال ۲۶ هزار تومان شود.
واکنش سریع دلار به خبرها حکایت از ناپیداری قیمت ارز در نرخ کنونی است و از آنجایی که در هر روز نوسانی بیش از هزار تومان دارد این میزان می تواند حباب کنونی قیمت دلار در نظر گرفته سود، بنابراین هرچند در معاملات فردایی دلار بالاتر از قیمت ۲۶ هزار تومان در نوسان است، اما در مقطع کنونی باید نرخ واقعی دلار در بازار آزاد را هم زیر کانال ۲۶ هزار تومان دانست.
کف نرخ دلار در بهمن ماه چقدر خواهد بود؟
از طرف دیگر با توجه به اینکه خبرهایی از پشت درهای بسته بانک مرکزی حکایت از این دارد که قیمت دلار در محدوده ای بین ۲۳ تا ۲۴ هزار تومان تک نرخی خواهد شد و همچنین این مساله به دلیل اینکه همگرایی با نرخ تسعیر ارز در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دارد ادامه افت دلار کاملا منطقی است.
در حال حاضر شاخص دلار در بازار نشان می دهد که کف حمایتی قوی آن قیمت ۲۳۵۰۰ تومان است، بنابراین در صورت امضای توافق برجام این قیمت پایین ترین نرخی خواهد بود که دلار می تواند داشته باشد هرچند نوسانات مقطعی هم ممکن است توسط دلال های بازار پیدا کند، اما آن قیمت ها پایدار نخواهد بود. در شرایط کنونی هم که برجام به امضا نرسیده و خبرها حکایت از توافق های اولیه دارد بازار واکنش مقطعی نشان داده و خود را به نخستین کانال حمایتی اش رسانده است، اما این حمایت خیلی قوی نیست و اگر مذاکرات خیلی خوب پیش برود در هفته آینده دلار می تواند در کانال ۲۵ هزار تومان هم ثبیت شود.
انتهای پیام/.
 
https://asrgomrok.ir/vdca.anuk49nym5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما