plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴

رکورد شکنی گمرک زنجان در صادرات

صادرات از گمرک زنجان با ثبت رکورد 403 میلیون دلار در 9 ماهه‌ی امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال 129 درصد به لحاظ ارزشی رشد داشته است.
رکورد شکنی گمرک زنجان در صادرات
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ مدیرکل گمرک استان زنجان می‌گوید: در 9 ماهه‌ی امسال 225 هزار تن کالا به ارزش 403 میلیون دلار از گمرک زنجان به خارج از کشور صادر شده است.شکسته شدن رکورد صادرات؛ از گمرک زنجان
به گفته‌ی سید احمدی این میزان صادرات، نسبت به مدت مشابه پارسال، به لحاظ ارزشی 129 درصد و از نظر وزنی 115 درصد رشد داشته است.
وی افزود: این در حالی ست که میانگین افزایش صادرات در کشور به لحاظ ارزش و وزن به ترتیب 40 و 8 درصد رشد داشت و این یعنی صادرات از گمرک زنجان، به لحاظ وزنی بیش از 13 برابر  و از نظر ارزش 3 برابر میانگین کشوری ست.
مدیر کل گمرک زنجان بیشترین اقلام صادراتی استان را شمش روی با سهم 75 درصدی از صادرات، فولاد 11، صنایع ترانسفو 5، و محصولات کشاورزی با 2 درصد اعلام کرد. 
سید احمدی این را هم گفت که بالاترین رکورد ثبت شده صادرات از گمرک زنجان، از ابتدای تاسیس تاکنون مربوط به سال 97 با صادرات 184 هزار تن کالا و ارزش 154 میلیون دلار بوده که این رکورد در 9 ماهه‌ی امسال، با ثبت صادرات 225 هزار تن کالا به ارزش 403 میلیون دلار شکسته شد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdch.qnit23nz-ftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما