plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
اقتصاد چین از آمریکا پیشی می‌گیرد

اقتصاد جهان 100 تریلیون دلاری می‌شود

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که در سال 2022 برای نخستین بار در تاریخ تولید ناخالص داخلی جهان از 100 تریلیون دلار عبور خواهد کرد.
اقتصاد جهان 100 تریلیون دلاری می‌شود
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ موسسه مشاوره‌ای سبر انگلیس گزارش داد که برای نخستین‌بار در تاریخ تولید ناخالص داخلی جهان در سال 2022 از مرز 100 تریلیون دلار عبور خواهد کرد.
این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده روند سبقت گرفتن اقتصاد چین از اقتصاد آمریکا و تبدیل شدن این کشور به بزرگترین اقتصاد جهان کمی بیشتر از آن چیزی که قبلا انتظار می رفت زمان خواهد برد.
موسسه سبر گفته که چین در سال 2030 و 2 سال دیرتر از پیش‌بینی قبلی جای آمریکا را به عنوان اقتصاد برتر جهان خواهد گرفت.
گفته می‌شود، تا سال آینده هند از نظر اقتصادی از فرانسه پیشی خواهد گرفت و در سال 2023 هم انگلیس می‌تواند، جایگاه خود به‌عنوان ششمین اقتصاد برتر جهان را دوباره پس بگیرد.
داگلاس مک ویلیامز، معاون مدیر کل موسسه سبر معتقد است، مهمترین موضوع دهه 2020 این است که چگونه اقتصادهای برتر جهان می‌توانند، با تورم که به‌عنوان مثال هم اکنون در آمریکا به بالاترین میزان حدود 40 سال گذشته رسیده مقابله کنند.
وی تاکید کرد: ما امیدواریم که برخی اقدامات بتوانند شرایط را تحت کنترل قرار دهد، در غیر این صورت جهان باید خود را برای یک رکود اقتصادی در سال‌های 2023 و 2024 آماده کند.
پیش‌بینی موسسه سبر نشان می‌دهد که آلمان در سال 2033 خواهد توانست، از نظر تولید ناخالص داخلی از ژاپن پیشی گیرد. روسیه هم در سال 2036 به جمع 10 اقتصاد برتر جهان خواهد پیوست و در سال 2034 نیز اقتصاد اندونزی اقتصاد نهم جهان خواهد شد.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdcg.x9xrak9qzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما