plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
معاون وزیر راه و شهرسازی:

عقب‌ماندگی ساخت‌وساز در شهرهای جدید به‌فوریت باید برطرف شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از شهرها از جمله شهرهای جدید اصلی‌ترین مساله کندی در پیشرفت پروژه‌ها است که این عقب‌ماندگی‌ها باید هر چه زودتر جبران شود.
عقب‌ماندگی ساخت‌وساز در شهرهای جدید به‌فوریت باید برطرف شود
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک،‌ حبیب‌اله طاهرخانی در جلسه نظارت بر اقدام‌های انجام شده در حوزه طرح نهضت ملی مسکن که با حضور اعضای هیات مدیره و مدیران‌کل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شرکت‌های تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: تسریع در روند پروژه‌های اجرایی از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شرکت‌های تابعه خواست که قراردادهای مشارکت مدنی، مراحل افزایش وام و تزریق منابع مالی از بانک به پروژه‌ها را برای پیشبرد هرچه بیشتر طرح‌های مذکور با جدیت پیگیری کنند و در موارد لازم برای تحویل اراضی طرح نهضت ملی به‌ویژه در استان تهران، مذاکره‌های لازم با اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها را به انجام برسانند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیمانکاران برای به سرانجام رساندن طرح نهضت ملی مسکن همت ویژه به کار بگیرند و هر چه سریعتر وضعیت پروژه‌های باقی‌مانده را مشخص کنند.
وی ادامه‌داد: متقاضیانی که در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند، باید به‌سرعت تعیین‌تکلیف شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در زمینه تامین زمین در شهرهای جدید برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن نیز گفت: شهرهای جدید فعلی باید با هر روش ممکن تا ساخت شهرک و شهرهای جدید دیگر پاسخ‌گوی نیاز کلان‌شهرها باشند.
طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرهای جدید نیازمند (شهرهایی که دارای جمعیت و رشد توسعه‌ای کمتری هستند) بیان‌داشت: این شهرها موظف هستند از طریقه‌های گوناگون مانند واگذاری‌های گروهی، نوع ساخت و ساز، نوع زمین و غیره برای جذب جمعیت و ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن جذابیت ایجاد کنند.
وی اظهار داشت: شهرهای جدید باید نقش بسزایی در برنامه گسترده تامین مسکن که به‌تازگی توسط دولت آغاز شده به خود اختصاص دهند و با تزریق تسهیلات بانکی، افزایش سرمایه‌گذاری و جذب جمعیت خود را ارتقا دهند.
انتهای پیام/.
https://asrgomrok.ir/vdca.0n6k49nou5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما